Tisdag kväll

2009-05-19 - 23:00:44
Nyss hemkommen till gubben, jobbade några timmar idag. Jag skulle ljuga om jag sa att det INTE var skönt att vara hemma, men samtidigt känns det bra när man gjort ett arbetspass. Sen svider det ju inte direkt när pengarna kommer in på kontot heller : ) Men som sagt, det har varit skönt att vara hemma några dagar.. Håller jag kanske på att bli bekväm? Eller kanske obota lat? Naaah, tycker att jag håller mig sysselsatt mest hela tiden oavsett om jag är på jobbet eller hemma.
Igår började jag tvätta kl 12, och var inte klar förän klockan var närmare 23 tror jag. Tar ju en sån fruktansvärd tid att tvätta i tvättstugan. Så snälla tomten, till jul vill jag ha en egen tvättmaskin!

Sen satt jag ju naturligtvis och bläddrade på nätet.. och gissa vad jag hittade? Jo, en 32" tv och högtalare. Den vart ju så klart efterskickad, kommer väl om en vecka eller två. Varför kan jag aldrig hålla i pengarna? Tror jag måste gå en kurs i själv diciplin eller nåt, för det här håller inte. Kanske måste skaffa mig en hobby, så jag inte gör av med pengar på skit. Det blev en sådan, fast i svart : )




Har iaf bestämt mig för att sluta äta godis, chips och en massa onyttigt. Vågen står på ALLDELES för mycket just nu, och kläderna börjar bli små. Måste vara nå fel på tvättmaskinen som krymper mina kläder ; ) Konstigt att inte gubbens kläder krymper, eftersom vi tvättar kläderna tillsammans ; ) Konstigt det där, oförklarligt. Man kanske skulle ha börjat röra på sig också? Men först måste jag bli av med mig trötthet, är helt slut på när jag kommer hem från jobbet, och att kliva upp tidigare finns inte på planeringen. Kanske skulle ha kollat blodvärdet? Har pratat länge om det, men aldrig tagit tummen ur och gjort det. Så, vem känner sig manad att ge mig en spark i arslet så jag kommer igång?



Vart även en och annan tanke ägnad åt Mattias idag, jag saknar honom så otroligt mycket! Det gör ont, jag minns bara att han hade ett underbart skratt, men jag kom inte ihåg hur det lät. Men det var verkligen ett sånt skratt som man inte kunde låta bli att le åt. Han lyckades alltid göra en glad, fanns ingen mer omtänksam människa än han. Han var verkligen speciell, han var och är en ängel!


Dom här två killarna betyder otroligt mycket!




Pratade med Eva en stund ikväll, fick höra lite om Adrian. Måste bara fara dit någon dag och hälsa på, ska kolla vilken dag jag är ledig och har tid. Köpa med mig nå fika och fara dit.. fast jag skulle ju sluta med sånt. Ni ser, jag lär mig aldrig. Aja, kan ju köpa en blomma eller nåt istället då : ) Saknar att umgås med Eva, har alltid haft roligt med henne. Men tiderna ser inte likadan ut nu som då. Det är konstigt hur man glider ifrån varann. Vi håller ju fortfarande kontakten, men vi umgås inte på samma sätt. Ska försöka ändra på det.




Nu ska jag gå och pussa på gubben som sitter och pratar i telefon. Upptagen man det där ; )






Thomas, du är underbar. Och jag älskar dig så mycket att tiden står stilla!






Tjarå!


Kommentarer
Postat av: mickid

Vad gick tv:n på? funderar på en platt tv till sovrummet.

2009-05-20 @ 01:28:32
URL: http://mikaeyla.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag har fortfarande en förpackning Niferex som väntar på dig;) Måste ju vara ditt järnvärde som spökar!!! Men kom gärna förbi och hälsa på oss:) Vi har så tråkigt om dagarna. Ska försöka komma och hälsa på på jobbet också. Hör av dig när du jobbar. kram kram

2009-05-20 @ 13:02:10
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0