Flickan som lekte med elden.

2009-10-05 - 20:11:07
Det finns så många olika sorters människor. Många har lätt att säga "Förlåt", medans andra har svårt för att säga det. Men kan det vara så att de som har lätt för att be om ursäkt och säga förlåt, inte menar det till 100%? Man ska inte säga det för ofta, göra det till en vana. Då betyder det ju ingenting till slut. Förlåt är väl ett ord man använder när man ångrar nåt man gjort, och inte använda det för att "komma undan" det man gjort. Sen finns det ju människor som har svårt att säga Förlåt också. Men när dom väl säger det, då menar dom det. Jag tillhör nog den kategorin tror jag, har svårt att be om ursäkt, men när jag gör det så menar jag det verkligen. Men å andra sidan försöker jag undvika situationer som gör att jag måste be om ursäkt. Skulle kanske kunna be om ursäkt oftare, men jag är så blind så ibland inser jag bara inte när jag gör fel. Fattar ni hur jag menar?



Än fast man säger "jag skiter i vad folk tycker" så bryr man sig väl ändå, litegrann åtminstone? Än fast man skiter i rykten, så kan man inte låta bli att tänka tanken "Undra vad folk säger?". Därför ska jag släppa bomben här och tala om för alla nyfikna människor att vi kollar efter lägenhet i Dorotea. Funderar på att flytta tillbaka, eftersom det blir så dyrt för oss när jag pendlar mellan Dorotea och Åsele. Iom att gubben inte har nåt jobb, och inte har så mycket kvar av stämplingen så kommer vi bara ha min lön att leva på tills han får jobb. Det kostar mig ca 3000kr i månaden att köra emellan. Så om vi alltså bor i Dorotea, i en lägenhet som kostar lika som den vi har nu, då kan jag lägga undan 3000 kr/månaden och veta att vi ändå klarar av det. Det är väl ekonomiskt tänkande om nåt? :) Jag vet inte NÄR det blir av, eller OM det blir av.. Men det har kommit på tal. Det känns bara lite taskigt iom att gubben har alla sina kompisar här, och inte just nån alls i Dorotea. Men å andra sidan, har ju jag vänner här i Åsele också som jag "lämnar". Men det är ju trotsallt bara 30 minuters bilfärd om saknaden tar över alldeles för mycket. Jäsiken, nu tog samvetet över. Jag får ju dåligt samvete för minsta lilla grej nu för tiden. "Tänk om, tänk om, tänk om, tänk om". Jag tappade iofs inte kontakten med mina kompisar när jag flyttade från Dorotea. Snarare tvärtom, fick bättre kontakt med dem. Jag ska egentligen inte fundera så mycket på det, men om gubben säger -"Jag vill stanna i Åsele". Ja, då får vi försöka lösa det på annat vis.



Var och kollade på bio igår, "Flickan som lekte med elden". Men jag måste säga att jag tycker att första filmen var bättre. Den här var rå, riktigt rå. Men som i mycket annat, är det alltid bäst första gången. Och det var det även den här gången.


Pappa fyllde 50 år igår, hade kalas i lördags. Riktigt trevligt :) Kommer väl kanske ut nå bilder sen, måste hur som helst lägga över dom till datorn så Ulrika får tillbaka sin kamera jag lånat :)



Om det blir flytt.. ställer nån upp och hjälper oss då? ;)



L ♥ T



Kommentarer
Postat av: Morbror

Jag hjälper er att flytta ;-)

2009-10-05 @ 21:10:28
Postat av: Rebecca

Jag kan kanske också hjälpa till, som bärhjälp iallafall :)

2009-10-05 @ 21:56:08
URL: http://miriamrebecca.blogg.se/
Postat av: Mor

Jag finns till hands.

2009-10-05 @ 23:04:35
Postat av: Eva

och jag har ju anmält mig som volontär.. det är stort det;)

2009-10-06 @ 13:49:59
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Frida

Ja vi kanske hinner ses om du flyttar?? av någon konstig anledning så träffar man aldrig dom som finns nära..

2009-10-06 @ 23:14:13
URL: http://www.fridasracingteam.dinstudio.se
Postat av: Moa

let me know and i be there ;) Kul att det går att lösa på det viset iaf :) saknar dig

2009-10-07 @ 13:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0