Datum gissning

2010-12-07 - 19:03:05

Ingen av er som gissat här på bloggen har haft rätt gällande datumet :P

Sara S : 2 december
Eva och Sofi : 3 december
Emilia : 4 december
Sara L : 5 december (eller 7e)
Nina: 5 december
Linnea : 5 december
Jeanette : 7 december, men det ska mycket till om det händer idag :)


Var till barnmorskan idag, och hon har dragit iväg ett mail till Lycksele. Så vi får se om jag hinner få en tid dit för bedömning om igångsättning eller om jag hinner få innan. Jag hoppas naturligtvis att det drar igång av sig själv, helst NU! Men den här gången kan jag inte bestämma när det är dags, kontroll freak som man är.

Eva och Markus fick en tösabit 3/12 (ganska komiskt med tanke på att det var datumet hon gissade på mig). Hon är tydligen lik bror sin, fast hon har hår (mörkt, små lockigt) ;) Adrian var skalle per när han föddes, men nu har han ängla hår :) Hon kämpade på bra, i 18 timmar (om jag inte minns helt galet). Eva inbillade sig att jag skulle komma in under tiden dom var där, men ack så fel hon hade :P Har en känsla av att jag kommer vara sist att få. Är tydligen bara jag och en till som väntar det här året.


Magen har inte riktigt stannat upp helt, växer fortfarande ytterst lite. Låg mellan 39-40cm i SF. Men nu borde det väl ge sig tycker jag. Trångt är det då åt den lill* som ligger där inne. Känner knappt när h*n rör sig längre, är bara nån lite slö knuff emellanåt.

Tänkte lägga ut en bild, som förhoppningsvis är den sista.



Det komiska är att jag känner mig inte så där stor, och magen är rätt stor nu :P
Visst är jag fruktansvärt osmidig, och har svårt med vissa rörelser men jag känner mig inte så stor när jag ser mig i spegeln tex.



Annars mår vi bra, och Thomas är hemma med mig nu :) Känns bra att ha honom hemma!
Väskan är ÄNTLIGEN packad, förutom såna grejer man behöver varje dag. T.o.m Thomas har packat sig en väska, för han får inte plats med sina grejer i min :P


Nu ska jag försöka vara social, vilket kan vara svårt om man sitter kvar här.

Hej hej!


Kommentarer
Postat av: Sofi H

jaa jag som var så himla säker på den 3e alltså :P Men det var ju iaf någon som fick "göra bort det" den dagen :-)



Och Eva.. om du läser det här. GRATTIS till tösen!

har ju inget nummer till dig och kan ju inte skriva på bloggen längre! stooort grattis från oss på Jämtland i alla fall! :)

2010-12-07 @ 21:56:58
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag tror på den 10 onde :D

2010-12-07 @ 22:01:07
URL: http://lillalinas.bloggplatsen.se
Postat av: Nina

Du kanske får på min födelsedag. Den 11 december :)

2010-12-08 @ 11:34:14
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sara

Som jag skrev på FB en gång, 101210 eller 101212 kanske är ngr roliga datum att satsa på ;)Äh, nu tycker jag liten kan komma :)

2010-12-08 @ 21:26:57
URL: http://sara82.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jahapp.. jag som var helsäker!



Vilken stor och fin mage du har Lisa! Förstår att det börjar bli osmidigt :) Jättevackert!

2010-12-08 @ 21:31:30
URL: http://svenssonlinnea.blogg.se/
Postat av: Eva

ojoj vilken mage, nu må det va trångt där inne, så den borde typ komma... NU!

Lillan finns då på webbisar nu och ja.. hon är skrämmande lik brorsan.. haha.



nej, ta och kläm lussebullen nu:) vi väntar:)

2010-12-08 @ 22:28:59
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Sara

Du är jättefin Lisa! ....Men otympligt kan jag tänka mig att det är nu :) Hoppas att skrutten kommer snart...det där med at gissa och hålla tummarna är nog inte min grej :P Kram

2010-12-09 @ 07:18:22
URL: http://legitimo.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag måste göra som Sofi. Så om du läser detta Eva så vill jag gratulera så himla mycket till eran otroligt fina dotter! Jag har varit in på vll hela veckan och tittat, men nu såg jag henne imorse :) Otroligt söt! Kram

2010-12-09 @ 07:24:24
URL: http://legitimo.blogg.se/
Postat av: Caroline

Lycka till när det bär av (om du inte redan är inne dvs)



Jag tycker att du har en jätte fin och mysig mage, saknar min så enromt mkt.



Kram

2010-12-09 @ 18:59:03
Postat av: Sara

Kika vad jag skrev där uppe 101212 är en bra dag att föda barn. Lycka till, kommer gå kanon. Kramar

2010-12-12 @ 10:28:56
URL: http://sara82.blogg.se/
Postat av: Annica

Grattis till killen! hoppas allt gått bra o att ni mår toppen både du och Eddie! :) Stora Kramar från en trogen bloggläsare

2010-12-13 @ 22:08:59
Postat av: Carro

Å vad är det jag ser i kommentaren ovan!!!

Grattis Lisa och övriga familjen till grabben! Jag hoppas med att allt gått bra och att du mår okej. Hörde att det vart långdragit. :-/



Kram kram

2010-12-14 @ 05:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0