Deprimerande

2010-11-11 - 11:36:42

Så fort jag tänker på pengarna som vi inte har, så blir jag deprimerad. Det är ett ständigt pusslande tycker jag, vänder på varenda krona för att man ska ha råd med allt som behövs tills lönen kommer igen. Och just nu kring juletider så kostar ju allt lite mer. Mat, Bakande, Julklappar, Julgran, Pynt osv osv osv.. I ärlighetens namn har jag inte ens råd med mat just nu. Och är det nånting jag avskyr, så är det att leva på andras pengar. Thomas jobbar för sina pengar, medans jag är hemma och jag vill verkligen inte känna "måstet" att leva på hans inkomst. Jag har alltid försökt att klara mig själv, leva på enbart mina egna pengar. Men det funkar inte nu, då jag bara har havandeskapspenning. Och ja, jag vet att det är samma sak för ALLA som är i samma situation som oss. Men jag måste få gnälla av mig en aning. Dont like it, dont read it!


Det jag kan göra just nu är att fönster shoppa.
Hade velat införskaffa en ny almanacka, för den jag har är fantastiskt bra. Har använt mig av den i 2 år, och jag är super nöjd :) Rekomenderar den till alla som letar en ny almanacka. www.personligalmanacka.se
Och i år såg jag att man kunde använda sig av ett eget foto som framsida.

Skulle även behöva en större byrå i hallen, då vi har dåligt om utrymme. Hade tänkt oss en MALM byrå från Ikea.
En sådan för att vara exakt. Men som med allt annat får det vänta tills det finns pengar på kontot.



Igår hade vi fått et paket från min mormor. Hon hade stickat kläder till bäbisen. Thomas vart skiiiiit glad, då hon hade stickat mössor också. Han är nämligen barnsligt förtjust i mössor :) Fick även en skit gullig pandadress från Lindex av mamma som hon köpt när hon var på visit i Östersund. Så vi kommer hem från BB med en panda, när det är dags för det :)

Fick alla papper av BM igår, som vi ska ha med oss på BB. Så nu behöver jag bara "luta mig tillbaka" och invänta dagen med stort D. Är rätt övertygad om att vi kommer att få vänta några veckor till. Jag hoppas bara att Thomas är ledig då. Har nämligen inte hört nåt från Tomten än, så jag hoppet börjar ta slut om en hemma period för Thomas.
Man kanske skulle ha börjat packa en väska också, UTIFALL det bär iväg tidigare. Men jag är ju en sista minuten människa och lär därför mest troligt inte packa den förän det är dags. Typiskt mig!
Är ju 3 veckor kvar till BF. Går in i vecka 38 (37+0) idag.


Har lovat att lägga ut en ny bild på magen, men jag har inte tagit några nya bilder än. Så det får vänta..
SF-mått : 37-38 cm (stannat upp en aning nu)
Vikt : Oförändrad
Hjärtljud : 136-138
Blodtryck : Bra
Blodvärdet : Gått från 122 till 142 (ska inte underskatta järntabletter)



Nej om jag ska försöka mig på att göra min krans, som jag surrat länge om nu. Igår tog vi oss i kragen och fixade en myrtall att ha på balkongen, och passade även på att ta lite granris så jag får göra den där kransen. Äpplen och Apelsiner är torkade, så det är bara min inspiration som fattas. Får nog göra som Theresé och besöka ett x antal bloggar för lite idéer :)



Återkommer eventuellt senare.. Nu har jag ju fått gnälla av mig lite. 

Heeeeejda! 


Kommentarer
Postat av: moa

Det blir jätte fint att klä en krans med gran/tallbarr och sen dekorera med torkade äpplen, apelsiner,sidenband osv. för att spejsa till det extra kan du spreja med spraylim och strö på lite glitter :)



Dessutom är det fint att lägga kransen på farstukvisten och ställa ett ljus i mitten :) (fast tänk på brandfaran;) )



2010-11-11 @ 16:22:12
URL: http://moalill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0