Julklapps önskningar.

2010-11-01 - 15:31:50

Blir man nånsin för gamma för att "önska sig en julklapp"? Om man inte kan bli för gammal, då har jag en önskning..

Jag skulle så gärna vilja ha gubben hemma hela December, då vi inte vet när det bär iväg på BB. Men problemet är att vi inte har råd. Att leva på min havandeskapspenning är inte ens att tänka på, det täcker inte räkningarna ens en gång. Han har rätt till sina 10 dagar i samband med födelsen, men om han sitter i Umeå eller Östersund och jag måste iväg. Då finns det inte en chans att han kan följa med, och jag vill verkligen ha med honom på det här.

Så tomten, om du ser det här.. Sätt gärna in en större slant på kontot så vi kan vara hemma båda två i december.
Tack på förhand!




Det börjar närma sig, är i vecka 36 (35+4) idag. Och jag tycker att det gått otroligt fort, än om jag klagat över att tiden gått så sakta. Men om jag tänker tillbaka på när vi fick reda på det, så har det gått fruktansvärt fort. Man hinner liksom inte vara med på noterna. Just nu vill jag bara att den lill* ska komma. Ser fram emot det!



Gubben jobbar idag, och jag har en riktig slöar dag. Har inte ens varit och tagit in posten, det enda jag tänkt göra idag är att vika tvätten och laga mat tills hjärtat kommer hem på middag. Sen får resten va..  Jag är med andra ord väldigt slö och lat idag, men det får man vara.. intalar jag mig själv.


Kommentarer
Postat av: Eva

Tomten kanske är lika snäll på sofia som han var på furuvägen?;) haha. Fast vi har nog inte samma tomte när det kommer till det.



Jaså, du tror på stjärngosse.. ja, ingen pepparkaksgubbe blir det i allafall, det är jag SÄKER på. haha, annars måste jag ju fan börja släktforska och se vad man har för gener längre bak. haha.

Ja, vi får väl se när man tänker kläcka ungen och vad det blir;)

2010-11-01 @ 20:54:04
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0