Tom prat!

2010-10-18 - 22:11:51

Det blir glest mellan gångerna i den här bloggen, och om sanningen ska fram har jag egentligen inte mer att skriva nu än vad jag hade förra gången. Jag fördriver mina dagar hemma, och dom går i en himla fart! Jag hade massor planerat, som jag skulle hinna med nu under tiden jag är hemma. Man kanske var dum som slutade jobba så tidigt, men det tog på rätt bra. Äsch, kanske är jag som är klen? Många som jobbar in i det sista. Aja, hemma är jag iaf. Och jag skulle ljuga om jag sa att det INTE är skönt. Tror bestämt jag blivit en aning bekväm på senaste. Men det blir det snart ändring på :)


Har tagit in skötbordet och målat på det.. Ska måla på 2 lager till innan det är klart. Testade lägga det på tvättmaskinen, och det passade som handen i handsken. Tänk va duktiga vi är, gubben och jag! ;) Nu måste jag bara ha tag på tunnare skumggummi och vaxduk att klä det med, sen är det nog så gott som klart :)
Svärmor har erbjudit sig att sy ett överdrag till madrassen som ska ligga i vaggan. Måste mäta och skära till madrassen så den passar, för jag tror att den är lite stor. Men med lite tur passar den. Har inte ens packat upp den ur förpackningen :P


 
Det kommer att se ut som den där, fast vit målad. Vart att kosta ca 1600 kr mindre att göra den själv!


Skulle vilja ha liiiiite mer pengar på kontot, så hade jag åkt på dollar någon dag och kollat efter vaxduk där. Sen tänkte jag köpa nå krokar eller trådkorgar som man kan sätta på utsidan skötbordet och ha som "avlastnings yta", och kanske hänga någon handduk eller så på. Kan inte förstå att pengarna aldrig riktigt räcker heeeela vägen. Måste vara hål i mitt konto, där dom ramlar ut.. eller nåt.



Jisses, nu dyker det upp en massa idéer i huvudet. Synd bara att jag är alldeles för trög för att få grejerna gjorda. Ska försöka mig på att göra en krans i år också, som vi kan ha ute på dörren eller kanske på spaljen utanför här. Tänk om man ändå hade ett hus, det skulle jag uppskatta! Få greja på som man vill, utan att behöva fråga en hyresvärd om lov. Men jag har en känsla av att vi kommer att behöva fråga hyresvärden om lov några år till.


På onsdag åker vi och hämtar Fia-Lotta. Det ser jag verkligen fram emot. Tycker om att ha henne här, hade gärna haft henne här oftare och längre perioder. Men, vi ska vara glada över den tid vi får med henne, än om den är kort. Gick så bra i somras när hon var här med mig en vecka medans Basse jobbade. Nej, nu ska jag inte gnälla när hon verkligen ska komma hit :) Fia-Lotta, söt ploppa!





Oj, nu har "Kvinnors hemliga liv" börjat på 3an. Det ska jag se!

Hajhajhaj!




Vecka 34 (33+4)
 Thomas ♥


Kommentarer
Postat av: erika

Hej! var du på rusta och kollade nåt? :) ska bli spännande att se resultatet av erat hemmabygge iaf. hoppas allt är bra annars. kram

2010-10-19 @ 10:56:41
URL: http://missesbjorn.blogg.se/
Postat av: erika

Jo förstår att det är mycket som jag fixas innan lilltrollet kommer och då gäller det ju att prioritera. :) här är det bara bra, väldigt lugnt i skolan så man blir lätt uttråkad. :D

2010-10-19 @ 15:28:50
URL: http://missesbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0