4 månader

2011-04-12 - 13:33:01
Det är skrämmande hur fort tiden går. Jag kan inte förstå att vår lilla skrutt blir 4 månader i morgon. 4 månader, fattar ni? Helt otroligt! Vart har tiden tagit vägen? Jag tycker att han är alldeles lagom stor nu, får gärna stanna där ett tag. Bara att inse, han är snart ingen bäbis längre. I den här farten så är han väl snart tonåring med finnar och svajande röst. Skitiga händer och moppefjun under näsan. Nej fy, han får banne mig inte bli stor!


Regn regn regn, så långt ögat ser. Och eftersom jag är så sockerst så blir det ingen promenad idag. Gubben får ligga ute i vagnen på balkongen och sova istället. Där trivs han också väldigt bra. Och påtal om promenader. Är man en dålig förälder om man inte är ute och går varje dag? Jag vet att det är bra för barnen att få frisk luft varje dag, men man måste väl inte vara ute och springa för att de ska få frisk luft? Som nu tex, Eddie sover minst lika bra ute på balkongen i vagnen som när vi är ute och går. Måste erkänna att jag är bra lat också, så det är inte alltid jag orkar vara ute. Självklart så håller jag ju inte ungen inne för att jag är lat. Sen måste jag säga att jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att vara ute och gå också. Finns nog inge tråkigare tror jag. Sen undviker jag gärna slasket och snön så gott det går den här tiden på året. Bekväm, kanske jag ska kallas.


På fredag så åker vi mest troligen till Skellefteå då min bror ska dit på ett ärende. Måste åka senast kl 6, då han ska vara där kl 10. Undra just om jag får liv i lillgubben den tiden. Får kliva upp själv först, göra mig i ordning, ställa i ordning allt som ska med och sen väcka lill grabben och ge honom mat. Sen är det bara ner i bilstolen och iväg. Aja, det kommer att gå på nå vis :)
På lördag kommer släkten hit för att delta på Eddies dop. Det enda som jag är lite besviken över är att de åker redan på måndag igen. Tycker att de hade kunnat stanna över påsk, eller iaf några dagar extra så man hinner träffa dem lite. Men att vara pensionär är stressande. Aja, kul att dom kommer iaf.


Jag hade tänkt att gå ut och plocka lite påskris idag, men jag spar det tills i morgon eller nåt och hoppas på att vädret är bättre. Måste ha det innan söndag, då jag tänkt ha det på borden vid dopfikat :) Billigt och bra, och inga konstigheter. Är ju inte känd för att vara rik, så då måste man försöka leva efter det också :) Ska även åka till Svanabyn på lördag och hämta smörgåstårtorna vi ska ha. Tror att svärmor skulle fixa nå kakor att bjuda på också, ifall nån vill ha nåt sånt.



Nej tusan, här kan jag ju inte sitta.. Skulle ju göra nån nytta medans sonen sover. 
Återkommer väl när jag har nåt att skriva nästa gång :)


Tjingeling!




Kommentarer
Postat av: Sofi H

Visst sjutton går tiden fort.. kan inte fatta det!



och ja Lisa, fy tusan vilken dålig morsa du är som inte är ute och GÅR varje dag :P

Nejdu, huvudsaken kidsen får lite frisk luft och sen finns det knappast nått tvång som säger att man måste vara ute varje dag på långa promenader.

När det är sånt här skitväder är det ju faktiskt inte jättemotiverande att gå ut och bli blöt och frysa och så har man ju kanske andra saker för sig emellanåt och så äre ju förbenat skönt att bara ligge inne och mysa ibland :-)



Jag tycker du är bästa mamman till världens finaste Eddie! puss på er!

2011-04-12 @ 13:58:55
URL: http://sojf.wordpress.com
Postat av: Ida

Oj ja du då är jag en riktigt kass förälder... Lova sov inte i vagnen, men inne i sängen kunde hon sova flera timmar i sträck, så ja det är rätt många dagar som hon inte fått frisk luft. Jag tror dock hon är lika frisk och kry som alla andra barn (sen skadar det väl såklart inte med frisk luft varje dag) :)

2011-04-12 @ 17:26:24
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Nina

Nä du Lisa du är absolut ingen dålig mamma!!!!



Å jag hoppas Eddies dop går smärtfritt =) Vill se bilder sen juuuu!!!



Och jag skulle bra gärna vilja veta va folk tycker och tänker om en... Eller vill man det egentligen?

Jo lite...

Helt ärligt så har jag då inte hört nått negativt om dig =)

Kram till dig och Eddie!

2011-04-12 @ 22:28:57
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0