Ego?

2011-04-19 - 21:56:17
Är det bara jag som kan bli riktigt avundsjuk på de som tex är ekonomiskt oberoende, eller iaf har pengar så de kan köpa det mesta av det de vill ha. Renovera sina hus precis som de vill ha dem. Jag skulle så gärna vilja ha ett hus, precis som jag vill ha det. Blir vansinnig på den här trånga lägenheten, blir vansinnig på Othilias leksaker som hon knappt får plats med, vansinnig på tanken hur det blir när Eddie ska in i eget rum. Hur gör vi då?! Har spanat in ett hus, men man kan ju inte flytta ut folk ur deras hus :P Bara att invänta att de kommer på att de vill sälja.
Men grejen med mig, är att jag får smärre ångest över att ta ett lån. Tycker det är nog hemskt att vi har ett lån på bilen. Har ju inga problem att betala de, men jag AVSKYR att vara skuldsatt. Jag mår kasst över att ens tänka på att pengarna är lånade. Tro jag måste börja spela på Lotto och hoppas på att vinna lite slantar. För inte tusan blir man fet på föräldrapenningen, det ska gudarna veta! När räkningarna är betalda så har man max 500 kr kvar. Vem överlever månaden på det?! Usch, nu kröp ångesten över mig.




Drömmen om hus får fortsätta vara just det.. en dröm.



Visst är det kul att folk vinner pengar, helst de som verkligen behöver dem. Men jag måste erkänna att jag blir avundsjuk. Jag brukar alltid säga det att om jag vinner pengar ska lånet på bilen bort omgående! Tänk vilken känsla att få vara skuldfri, och ändå ha bil, hus kanske en stuga? Kalla mig Ego, kalla mig dum. Men så är fallet.
Men om ni känner att ni har lite pengar över och vill skänka lite så hör av er för mitt kontonummer.



För övrigt går det i en rasande takt för lill skrutten. Han snurrar på golvet som en helikopter propeller. Han fullkomligt älskar att ligga på golvet med rumpen bar och fundilera. Och ännu roligare är det ju nu när han kommit på hur man kommer över till mage. Drar upp knäna under sig och sticker ut rumpan. Lill killen kommer att bli stor alldeles för fort. Jag tycker att han är alldeles lagom stor nu ju.
Ni som nyss fått barn.. ta vara på det. Jag trodde inte själv att tiden skulle gå så fort.. men tji fick jag!


Dopet i söndags gick jätte bra, Eddie skötte sig galant. Men han sköter sig ju som bäst när någon håller i honom hela tiden, och har ögonen riktade mot sig. Tack till alla er som deltog denna dag!
Och tack till ni som hjälpte till med att ställa i ordning inför fikat och undanstädningen efteråt.






Over and out!

Kommentarer
Postat av: Nina

Ja fy fan hit med stålars!

Att ta lån på ett hus tycker jag är helt okej. Men lån på bil och sånt vill man ju helst inte ha. HAr aldrig haft ett lån (förutom på huset jag bodde i för längesen)

Är glad över att ha en karl som tjänar bra och skämmer bort mig ;-) Är inte ekonomiskt oberoende men enormt bortskämd.

Önskar att jag hade obegränsat av stålars!

Och ett hus vill jag mer än gärna ha!

Börjar bli trångt hos oss och jag får PANIK med stort P!



Eddie va hur stilig som helst på sin dopdag! Gillar verkligen kläderna!

Ni är en mycket fin familj!



HA en toppen påsk!!!

KRAAAAM! Så bokar vi in en date snart ;-)

2011-04-19 @ 22:09:02
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja men då ska jag hålla tummarna på att ni får det huset snart!

För gud så skönt det är att få ha ett hus!

Längtar verkligen tills vi hittar ett oxå.

2011-04-19 @ 22:28:51
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Eva

Men som jag sagt förut Lisa, ett hus stiger ju i värde hela tiden.. så det vinner du ju på om du ska ta ett lån:)

Själv är jag så less på hus och vill gärna bo i lägenhet igen.. hahaha.. fast nog äre skönt också att ha sitt eget.. (eller ska jag säga bankens?) hahaha

2011-04-20 @ 07:42:33
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0