Obekväma situationer

2011-08-07 - 19:49:20
Brukar ni hamna i obekväma situationer som ni själva kan styra över?

Jag har vänner som är smala och smärta, och i deras närvaro kan jag bli att känna mig osäker och obekväm eftersom jag är mycket större än dem. Jag har alltid känt mig obekväm i närheten av människor som är mindre än mig. Det är en av de bidragande orsakerna jag vill gå ner i vikt. Jag önska att jag hade lite mer disciplin och verkligen såg till att gå ner det jag vill bli av med. Men disciplinen är inte med mig. Den arbetar emot mig. Sötsuget och latheten jobbar emot mig. Jag har sagt att alla kilon som försvinner blir jag glad över, men jag är nog inte helt nöjd förrän jag tappat ca 15 kg. Inte förrän DÅ skulle jag känna mig nöjd. Men dit är det lång väg!
Jag har faktiskt lyckats tappa 5 kg redan, men det visar inte ens i närheten av det jag vill väga på vågen än.

Jag minns när vi var små och fick för oss att byta kläder med varann över en dag. Jag var ju både större och längre än de jag umgicks med, och kände mig så fruktansvärt enorm! Men jag har aldrig lyckats göra nånting åt det, så det kanske inte är meningen att jag ska lyckas gå ner i vikt? Eller så är jag helt enkelt för omotiverad? Ah, lyckats har jag iallafall inte. Jag vill inte bli mager, jag vill bara känna mig bekväm bland folk och kunna känna mig bekväm i kläder. Just nu hatar jag att "klä upp" mig, finns ingenting jag känner mig bekväm i och ingenting som passar.

Vart mycket gnäll nu, men gnälla får man göra.




Till helgen, närmare bestämt den 12e så fyller en av mina bröder (Anton) 18 år. Lillskiten blir till en stor brakskit ;)
Mamma, Jag, Anton och Adam åker till Östersund på fredag för att spendera en natt där. Lite gott att äta, bio och nöjen. Får se om vi kan få oss en tid på "fiske" spa´t och kanske testa på fiskpedikyr, så får grabbarna göra nåt annat under den tiden. Ska bli intressant att se hur bra det funkar med att fiskar få äta på ens fötter :P Jag är inte storm förtjust i fiskar, och jag tycker inte om att andra tar i mina fötter. Så det här ska bli kul. Har hört att det är riktigt skönt och att det känns som att sätta ner fötterna i vatten som är kolsyrat. Får tala om hur det var senare, om vi får oss en tid :)


Lånad bild








Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det här med obekväma situationer känner jag igen..



Hamnar i dem ganska ofta.. Mest för att det känns som att jag inte passar in, framförallt på grund av att jag tycker att jag är för lång och min dialekt (kanske skittöntigt men så är det.. Jag kan inte ens påstå att jag är stolt över att vara lång eller tycker att jag är fin.. Ofta kan jag inte ens känna mig kvinnlig.. Jag vet att många andra drömmer om att vara lång, men jag hade gärna gjort mig av med 10 cm..



Många gånger känner jag mig obekväm också, och då för att det känns som att jag blir granskad i allt jag gör, speciellt bland folk, då blir jag stressad och känner att allt måste bli perfekt, och då gör jag naturligtvis "bort" mig iallafall..



Jag tycker du är fin Lisa, även om jag förstår att det inte hjälper alla gånger då man känner sig obekväm.



Kram

2011-08-11 @ 07:58:20
URL: http://jazzup.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Nej vännerna undviker man inte, även om man ibland lessar på kommentarer såsom, Åh vad lång du är, det är såå snyggt att vara lång! Kräkvarning på det ibland alltså :P



Tack, vi vet inte själva vem hon är lik heller, men de flesta säger André :) Nä, några bruna ögon tror jag inte hon får, men man vet aldrig ;) Min lillebror var nästan 6 år innan hans ögon blev bruna :)

2011-08-12 @ 12:36:43
URL: http://jazzup.blogg.se/
Postat av: Nina

Precis som om jag hade skrivit det själv. Exakt så känner jag. Och i helgen då jag va i umeå så led jag verkligen pga hur man ser ut. Känns inte som man platsar. Är less på att se ut så här. Men 5 kg är jätte bra Lisa. Du är ju på väg åt rätt håll. Och du är verkligen fin! Sug åt dig som en svamp! Kramar till dig och Eddie

2011-08-17 @ 23:51:03
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0