Varning för gnäll!

2011-02-15 - 22:49:29
Egentligen har jag brukat tycka om nätter, är en nattmänniska. Men av nån anledning hatar jag nätterna numer, känns så förbannat ensamt. Jag har massor med tankar som kryper inpå och göt det mesta fruktansvärt besvärligt. Sen när det känns så här ensamt så blir jag att sakna mina vänner som bor så äckligt långt ifrån mig. Missförstå mig rätt, jag är otroligt tacksam och glad över de människor jag har runtom mig nu. Mina vänner och min familj.
En person som är grymt saknad är Moa, som också bor alldeles för långt bort. Låter som att jag klandrar henne att hon flyttat.. men det gör jag absolut inte. Jag vet att hon har det mycket bättre nere i Uppsala än här.

Jag är fullt medveten om att jag inte är ensam. Finns massor av betydelsefulla människor runtomkring. Och nu när jag sitter och tycker synd om mig själv pga dessa känslor och tankar så får jag genast dåligt samvete. Finns de som ALLTID är ensamma och aldrig kännt gemenskap med andra. Jag får dåligt samvete när jag inte kan hjälpa folk så mycket som jag vill. Att jag inte kan ställa in vissa saker för att hjälpa nån annan. Jag lider helt enkelt av ständigt dåligt samvete, än om jag inte ska behöva känna det. Det är skit jobbigt!

Fick höra en sak idag som gjorde att jag fick dåligt samvete att jag inte kunde göra nånting. Det är löjligt, jag vet. Men jag vill hjälpa till i den mån jag kan, helst lite mer än jag kan. Ett par kloner av mig själv hade inte skadat. Jag kan liksom inte förklara hur jag tänker, det är svårt att sätta ord på det.


Jag vill iaf bara att alla ni som känner mig, jag försöker verkligen. Jag vet att jag inte kan flytta berg eller åstadkomma underverk, men jag skulle vilja kunna göra det.



Enda som ger mig mer tyngd på axlarna är jag själv.






Min solstråle!

Kommentarer
Postat av: Elin

Förstår vad du menar och håller med.. Man vill att alla ska må bra runt om men de är som svårt att se efter alla hela tiden.. Och lätt att man glömmer sig själv :) ensamma nätter kan vara jobbiga också helst om barnen bråkar ;p vi borde ta och ses nåt? Kram

2011-02-16 @ 06:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0