Meningen att ställa upp

2011-09-04 - 09:57:37
"Att någon "står vid din sida" betyder inte så mycket. Det som betyder något är vad denne är villig att göra". De orden hade Eva skrivit inatt på Facebook. Det fick mig att fundera på en hel del. Jag kan i ärlighetens namn säga att jag känner mig säker i den frågan, eller påståendet. När jag ställer upp för någon, eller "står vid dennes sida", då går jag in helhjärtat. Jag lägger ner så mycket energi och tid på att "underlätta" för personen så jag glömmer bort att leva mitt eget liv. Kan ligga och grubbla över det på nätterna, tänka på det under dagarna.. så länge personen låter mig göra det. Jag försöker naturligtvis inte dra ur dem vad som är fel, var och en bestämmer hur mycket de vill berätta och hur mycket de vill att jag ska vara involverad.

Oj, vilken "själv höjare" jag är. Låter som att jag inte är annat än ett stort ego. Men jag hoppas och tror att de jag ställt upp för tycker detsamma. Annars får jag bättra mig.
Jag vet iaf att jag ställer upp för mina närmaste till 110%, och kommer aldrig sluta göra det.








Jag älskar er!


Kommentarer
Postat av: Eva

Ja jag tycker du ställer upp helhjärtat:) men sen måste du ju ta dig tid och tänka på dig själv också! Annars orkar man inte i längden. Kram<3

2011-09-04 @ 22:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0