Som en smäll i ansiktet!

2011-09-02 - 21:21:56
Räknade ut mitt BMI på en sida, fick det konstaterat ; "Du har ett BMI på 30,1 vilket betyder att du är fet".
Jag vet att jag inte är "idealet" för hur man ska se ut. Men vad är egentligen idealet? Hur är det meningen att man ska se ut för att bli accepterad av andra, och allra minst, accepterad av sig själv? Det jag saknar är motivation. GI funkar, det vet jag. Men varför kan jag inte hålla mig till det så jag kan sänka mig från "fet" till "rund"?
Jag kan inte minnas att det var en sån här hysteri kring vikt och träning när jag var yngre, missade jag allt då? Eller var jag kanske inte lika insnöad på att gå ner i vikt själv? Minns inte att nån i min omgivning pratade om att träna sig smal och snygg, eller att inte äta några som helst kolhydrater? Som jag skrivit tidigare, jag känner mig otroligt obekväm bland vissa personer. Och allra minst de personer som ENBART pratar om att gå ner i vikt och bli ännu mindre än vad de redan är. Tänk om nånting kunde vara lätt för en gångs skull!
Andra säger : "Du är så fin", jag säger : "BLÄÄÄÄ" när jag ser mig själv i spegeln.
Aja, nog om detta..


Lilleman växer och frodas, lär sig nya saker hela tiden. Nu finns det inte nånting som heter sitta, han är uppefter möblerna hela tiden och gör inte annat än att står. Lite väl våghalsad kan jag tycka, då han bokstavligen slänger sig mellan möblerna. Står och håller i tex soffan, kollar lite lurt på bordet och slänger sig över för att i panik greppa sig tag i kanten. Risk för ett och annat blåöga eller fläskläpp framöver. Några blåningar i pannan och på kinderna har han redan, men det blir väl värre så småningom. När vi är och hälsar på andra med barn i hans ålder så framstår Eddie som en vilde. Eliah och Anton vart nog rädd för honom, då han är så våldsam i sitt sätt. Herregud, han höll på att skrämma slag på lille Anton som var så försiktig. Jag hoppas att deras mammor törs träffa oss fler gånger trots sonens vilda sätt?


Jag har funderat, skulle nog behöva mig en hårklippning igen. Men jag vet inte när jag ska ha råd att finansiera det, lite knapert om pengar måste jag säga. Har kommit in i en "säljar" period och skulle kunna sälja allt jag äger och har (nästan). Frågan är ju bara om det är nån som vill köpa det av mig? Får nog sätta mig och funderar över vad jag kan göra mig av mig. Finns nog en hel del, ska bara samla ihop allt.


På Tisdag är det dags att packa in barnet i bilen och åka till Tärna. Ska hälsa på favoriterna som bor där uppe. Ida, Henke, Noah och lillebror Nilo :) Har köpt en "Emil bysse" åt Noah så han kan skjuta någon älg i höst ;) Även Nilo ska få sig en liten grej som han kanske kan ha nöje av så småningom :) Har saknat dem så otroligt mycket, och än fast vi bor så pass "nära" varann så blir det så sällan vi ses. Basse ska jaga älg hela nästa vecka, då passar vi på att åka upp så vi slipper sitta ensam här hemma. Är ju inte det absolut roligaste jag vet! Behöver jag säga att jag tyckte det var skönt att jobba en månad?



Nu när jag knåpat ihop några rader kanske Sofi bli nöjd? ;)



Kommentarer
Postat av: Nina

Ja enligt bmi så lider jag av sjuklig fetma... KUL!!! Inte så jävla nice. BMI är SKIT!



Och absolut att vi vill träffa er mera!!!

Eddie är en go knul, himla söt alltså!

Anton framstår som en pygmé i jämförelse =p



Och LISA, DU ÄR FIIIN!!! Men vet ju precis hur du känner dig iaf! För jag mår/känner på samma sätt...



Ha en fin helg med söta Eddie ponken <3

Kramar

2011-09-02 @ 21:39:15
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sofi

För det första tycker Jag att du är jättefin och fet äru då rakt inte, men Jag säger som Nina.. förstår hur du känner.

För det andra så vill vi mer än gärna träffa er och du ska heta Att Eliah inte är så oskyldig som man kan tro ;)

För det tredje så är Jag supersupernöjd Nu, fast du får gärna uppdatera mera ;)

Och så en grej till.. snygg bild, va jäkla kul vi hade då! ;D

Puss på er!!

2011-09-02 @ 21:59:09
URL: http://sojf.wordpress.com
Postat av: sanna -saos.blogg.se

Du är fin som du är! Jag har inte tappat ett kilo sedan graviditeten med Liam & nu har jag dessutom plussat på ännu mera, det är inte alla som har turen att det bara rasar kilon, du har ju fått barn! :)



Jag har problem med motivationen som fan, även fast jag längtar efter att träna nu, men det är antagligen bara för att jag inte kan. Det bästa är om man har någon riktigt ihärdig träningskompis som kan släpa med en till gymmet/promenader/dylikt även fast man inte orkar :P

2011-09-02 @ 22:41:57
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: sanna -saos.blogg.se

Jamen du ser! Det är ju kanonbra, så bra lyckades inte jag :P



nej man blir nog inte det. Kommer ihåg innan jag träffade Ronny när jag lyckats gå ner i vikt massor, inte ens då var jag nöjd och nu tittar jag på bilderna och undrar hur fan jag tänkte, jag var ju skitsmal där ett tag...

2011-09-02 @ 23:10:34
URL: http://saos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0