Panik känslor

2011-05-10 - 15:47:20
Finns inget djur på denna jord som ger mig sån panik som spindlar, dessa små äckliga kryp får hela min kropp att rysa och jag får riktigt PANIK när de kommer i närheten av mig. Ser jag en spindel så sitter det i hela dagen. Det kryper över hela mig, och jag kan bara inte glömma de 8-benta äcklen! Stora som små, håriga och icke håriga, svarta eller färgade - Alla sorter får mig att drabbas av panik!
Satt ute på balkongen tidigare och "kände" på vädret, och så ser jag en spindel komma springades över bordet mot mig. Min instinkt säger direkt "SPRING"! Kan inte vara i närheten av dem.




Lill kultingen ligger på golvet bredvid mig och "vädrar rumpan". Världens sötaste lill rumpa dessutom. Ibland får jag sån lust att bara nypa honom, men biter istället ihop tänderna så det knakar i hela huvudet. Han är ju så go vår lilla Nöffe. Han är verkligen solskenet själv! Beställde en fotobok från fujidirekt i söndags, fylld med bilder på Eddie, Othilia och så klar föräldrarna till dessa små busfrön. Eller ja, inte mamman till Othilia då. Fick den gratis av Eon dessutom, så jag skyndade mig naturligtvis att göra en. Kan inte få nog av kort på dem, är ett sorts beroende.






Just nu tacklas jag med en och annan olustig känsla i kroppen, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som får mig må så här. Hjärtklappningarna är tillbaka (de hade jag även när vi skulle till att flytta tillbaka till Dta igen). Hjärtklappningar, massor av tankar, sover dåligt, vill inte kliva upp ur sängen, bryr mig inte ett nå om hur jag ser ut, orkar inte med nånting, ständigt trött, nervositets känslor, känslor av att vilja sucka men det inte går. Ja, är inte på topp just nu om vi säger så. Men det ger väl med sig det också så småningom. Huvudvärken är också nåt jag dras med igen, spänningshuvudvärk. Och det enda som hjälper mot den (tablett väg) är Citodon. Och dessa "mirakel tabletter" vill jag inte gärna ta för mycket av. Men om det är enda utvägen är jag ju tvungen, om jag inte vill dras med huvudvärken vill säga. Fantastiska värk!
Jag siktar på ljuset i tunneln..







Det här går inte längre, måste ju göra nånting åt utseendet idag.. Eller, varför det? Jag har inga planer på att göra nåt speciellt idag, heller inga planer på att träffa nå folk..

Hejda!



Kommentarer
Postat av: Eva

Som jag sa.. RING TILL LÄKARN!



Mer tänker jag inte skriva för det ta vi sen:)

2011-05-10 @ 16:53:42
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0