Hormon bomb?

2010-09-14 - 18:24:13

Har fått tips av Erika att det finns material till skötbordet på rusta, det ska jag absolut titta upp :) Vi hade tänkt ta en helg på hotell nu innan det blir "försent". Risk för att det blir lite bökigt med en liten med sig på hotell, och när man ska ut och handla osv. Så vi ska göra bort det inom en snar framtid :) Måste även ta mig i kragen och hämta mina fynd hos Sanna :)

Graviditeten.. ja, det är ett vackert tillstånd. MEN, jag måste erkänna med handen på hjärtat att det sista jag känner mig är vacker. Alla ni som varit och är gravida vet ju hur det känns. Man blir osmidig, magen bli så stor så man inte längre ser sina egna fötter, svullen om fingrar och fötter (i mitt fall). Och för att inte ens tala om alla underbara vackra bristningar man får. Ser tammetusan snart ut som en Europakarta, och då ska jag påpeka att jag inte fått en enda bristning på magen än. Gissa om man är fullproppad med hormoner. Ben, vader, höfter, kärlekshandtagen.. You just gotta love it!
Men, inget ont som inte har nåt gott med sig! :)



Ja, vagnen..


En väldigt liten bild.. men ni ser ändå :)
Det är den här vi tittat på, och det är nog den här det blir. Ingen idé att kolla omkring nå mer, då det finns massor av fina vagnar och man till slut får svårt att bestämma sig. Så, va tror ni?




Nu måste jag göra nån nytta innan gubben ÄNTLIGEN kommer hem och blir hemma i 2 hela (!) dagar. Tjooho!
Fick förresten höra en VÄLDIGT rolig grej idag, jag vart så ställd så jag visste inte vad jag skulle svara. Det är så kul! Som jag har väntat på detta. Vet inte om det är offentligt än, så det är bäst jag biter ihop ett tag till :)





Heeeeerrå!


Kommentarer
Postat av: Ida

Ska väl först säga grattis till bebisen i magen :)



Ang. vagnen så kanske ni ska fundera över om det är bra med små hjul? Har en kompis som bor i Gävle som köpte en sådan vagn, efter halva vintern bytte dom för att hon blev så less på att köra den i snön (svårstyrt och tungt), fast det kanske finns andra som tycker de är lättstyrda, själv har jag inte testat :) Tänkte mest att det är rätt mycket snö här uppe och om ni inte redan tänkt på det så vore det ju jobbigt att märka mitt i vintern :)

2010-09-14 @ 18:59:34
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: jaha på så sätt! men gud, förstår att det måste vara jobbigt för dig, men det är bra att sakna varann, blir man inte less lika lätt:D

2010-09-14 @ 19:32:09
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Ida

Att välja barnvagn är en hel djungel, det är omöjligt att veta innan vad som är bra. Alla vagnar är mer eller mindre tungstyrda i snö, att ha svängbart framhjul är underbart :) Jag har en gammal emmaljunga som är stor och rymlig för barnet men det känns som att styra runt på en ångvält. Sen har vi babyproffsens trehjuling som vi skaffade när Lova föddes, den har ett stort svängbart framhjul och är otroligt smidig och lättstyrd (även i snömodd) jämförelsevis med emmaljungan. Minus med den är att liggdelen är mindre och jag kan tänka mig att man använder den längre om man får barn tidigt under vintern, sen går inte sittdelen ha bakåtvänd.



Men som sagt det är inte säkert att du kommer uppleva det tungt :)



Att kunna klicka fast babyskyddet är nog kanon, vi har ställt dit våran ändå ibland ;)



När är det tänkt att bebisen ska komma?

2010-09-14 @ 21:34:46
URL: http://idasusanne.blogg.se/
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Fin vagn, men skriver som Ida, kan bli tungstyrt i vinter! Och det är verkligen en djungel då det gäller barnvagnar!

Själv är jag hel nöjd med vår emmaljunga och tycker inte alls att den är klumpig och ångvältsaktig. Så du ser va olika man är. För jag läser ju att Ida inte tycker om deras emmaljunga!

Huvudsaken NI är nöjda!



Är extremt nålrädd jag med. Men akupunktur känner man inte ens. Inte det Ulrika gjorde på mig iaf!



2010-09-15 @ 20:19:36
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0