Irritation och nytt år!

2011-12-31 - 13:49:48
Finns ett x antal grejer som kan reta gallfebern på mig, men det ABSOLUT värsta är när folk tuggar med öppen mun!!!
Det blir att krypa i hela kroppen, och jag måste ta mig därifrån OMEDELBART för att inte psyka ur helt. Jag klarar inte av att höra hur tänderna slår ihop, se hur maten blandas i munnen och tungan jobba runt allting. Hur det smaskas och slaskas innan slutligen den söndermalda maten sväljs. Jag klarar inte av det, oavsett om det är vuxna eller barn. Jag blir rent ut sagt vansinnig! Är det absolut äckligaste jag vet!


Sen en grej till som retar mig till vansinne är vuxna människor som beter sig som tonåringar. Vuxna människor som vänder sin kappa efter vinden, dansar efter andras pipa, slickar röven.. ja, you name it! Folk som säger att de är raka och ärliga, men när det kommer till kritan håller de istället med för att undvika konflikter. Konflikträdda! I augusti i år fick jag ett brev från en person, som talade om för mig hur lite jag egentligen är värd. Som talade om för mig, I BREVET, att jag såg till att en annan person hade högt blodtryck och onda leder?! Ok, jag kan vara mycket, men jag är inte gud! Jag kan inte höja någons blodtryck, och jag kan absolut inte ge dem ledvärk! Men det som gjorde mig mest upprörd var (är fortfarande) att den här människan inte hade nånting med saken att göra. Hon la sig i en konflikt som hon inte hade rätten att lägga sig i. Ibland är nästippen kanske aningen för lång!
Det är inte första gången hon skickar brev och talar om vilka dåliga människor vi, som får breven, verkligen är. Sen skickar hon en hälsning med någon, "vill hon mig nånting så säg åt henne att ringa". Men va fan, säger jag! Menar hon, att JAG ska ta telefonen och ringa upp henne efter ett sånt brev?! Hell no! Jag la mig på samma nivå och drog iväg ett brev, där jag mer än väl talade om var jag stod. Och allra minst var hon stod! Hur som helst är det här en konflikt som jag trodde var utredd, en konflikt som jag trodde vi lagt bakom oss. Tills denna människa, den tredje parten, la näsan i blöt. Då brast det för mig!


Nej, nu ska jag ta och förbereda inför det nya året, tillsammans med FAMILJEN!
Blod är ju trotsallt tjockare än vatten, eller hur?




Gott slut och Gott nytt!






Kommentarer
Postat av: Anonym

Amen! ;)

2011-12-31 @ 15:47:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0