Funderingarnas tider.

2011-01-15 - 17:50:02

Jag kan inte hjälpa det, ibland irriterar jag mig så fruktansvärt mycket på vissa människor. Alla dessa människor som spelar en person som dom i själva verket inte är. De som försöker få sig själva att framstå som raka, ärliga och "tuffa" människor, när de i själva verket är fega små ynkliga människor. Bara som det här att känna en människa i en herrans massa år, och när det går lite emot kan de inte ens bjuda till och höja på handen och säga HEJ när man möts. Det är ju bara fånigt. Nu ska jag inte peka ut någon, då det förmodligen blir ett jävla gnäll. Men det finns några personer i min omgivning som är såna. Såg en senast igår. Jag skämdes, å denne persons vägnar. Än om jag inte tycker om vissa personer, så kan jag ändå hälsa. Och allra minst om jag känt dem i flera år, och umgåtts mycket med dem tidigare.
Sen tycker jag att det är bättre att säga ; Tack för den här tiden, men nu vill jag inte ha mer med dig att göra (och en bra förklaring). Än att "försvinna" och låtsas som att man inte ser personen längre. Herre gud, vad jag blir irriterad! Och ja, jag vet.. Kan lägga energin på annat, men såna här gånger måste jag få gnälla av mig annars kommer jag aldrig över det. Det är skrattretande.
Sen är det fruktansvärt irriterande när man ställt upp på någon i flera år, och de fullkomligt skiter i det. Det enda jag vill ha, är en förklaring på ett och annat. Om inte mellan 4 ögon, åtminstone via telefon. Men det kanske är för mycket begärt. Min telefon linje är då ALLTID öppen.


Satt och pratade med mamma och gubben igår om barn kläder. Då slog det mig, man kanske ska lära sig sy? Emma syr ju skit tuffa kläder till S. Och vi fick ett par byxor till Eddie av dem, och dom är ju så häftiga! Det hade varit jäkligt roligt att kunna sy, nog kan jag hantera en symaskin, men jag skit dålig på mönster osv. Och då lovade mamma mig att jag kunde få träna på hennes maskin till att börja med. För som med allt annat jag börjar med så kanske jag lessnar lika fort som jag börjat, och då är det väl dumt att införskaffa en symaskin? Men samtidigt kan det vara bra att ha en om man måste laga nåt eller så. Ah, ni förstår vad jag menar :)
Därför tänkte jag så här.. jag fyller ju inte år förän i maj, men jag kan ju skriva in en önskelista, som barnen gör ;) Då behöver ni ju inte fundera på vad ni ska köpa ;)

Symaskin
Ny säng med nya madrasser
MP3 spelare
Hårklippning, färgning och slingning hos frissan
Cykel (Monark Karin cupcake eller Monark Karin)
Present kort på
Extrafilm



Charmtrollet har redan hunnit bli 1 månad + några dagar. Otäckt hur fort det går. Han charmar mig varje dag, och jag kan bara inte ta ögonen ifrån honom. Än hur jobbigt det må vara på nätterna, så är han fortfarande det underbaraste jag vet. Man kan inte vara arg när man tar upp honom och möts av det här..



Har sett att han ser lite rödlätt ut i håret.. Måste komma från Thomas, han är lite röd i skägget. Det är liksom det enda vi kan tänka oss. För jag är inte röd, och ingen i min släkt är röd. Men å andra sidan kan det ju hända att det blir blont sen. Det vore väl det mest logiska. Storasyster Othilia är också lite rödlätt :)


Nu ska jag och lillagubben göra maten klar innan stora gubben kommer hem. Måste bara säga det, jag fullkomligt älskar den här lilla familjen vi har! :)


Hej så länge..


Våran..



Kommentarer
Postat av: Sanna

Så himla söt han är! :)

2011-01-15 @ 18:19:42
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jag har precis lånat hem morsans symaskin & övar för fulla muggar.. I början går det lite trögt & innan man förstår dessa mönster man kan ju bli tokig!! Men det är ett roligt tidsfördriv när man väl förstår :)

2011-01-15 @ 19:40:36
Postat av: Eva

Jag har ju en symaskin hemma som bara står.. för dom stackars gångerna jag försökt mig på att sy så har jag nästan kastat ut helvetet genom fönstret;) Du kan ju låna den så länge:)

2011-01-16 @ 16:57:05
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Sofi H

Åh. jag vill också sy, men jag säger precis som Eva. Det har inte varit skitkul här hemma när jag har försökt mig på att sy. Har lånat svärmors symaskin så jag kanske göra ett försök till. heh :-)



Förstår att du irriterar dig på sånna människor, det gör jag med.. det är inte klokt hur folk beter sig.

Om jag nånsin beter mig illa Lisa, ge mig en spark i arslet :-)



Alltså allvarligt, Eddie är ju så fruktansvärt söt så jag nästan svimmar! Ska bli skitkul att se hur mkt grabben växt när vi åker upp nästa gång!



må gott! Kram!

2011-01-16 @ 19:23:59
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Moa

Sy egen vagga som du häng i take :) då kan du börja träna där :) fyra pinnar "piasavakvast pinnar " å lite tyg :) du va ju duktig i syslöjd så ja tvivla inte en sekund på dig:) fick en symaskin av C i julklapp å för mig blire däremot tufft! Jag hade IG å va helt ointresserad ju;) Puss å kram

2011-01-16 @ 21:33:56
Postat av: Emzon

Klart du ska börja sy!!! De e ju skit kul.



Har beställt namnlappar nu som jag ska sy fast på kläderna så det syns vem som sytt dom.



Jag glömde att ta ett kort på byxorna innan jag skickade dem. Skulle Eddie kunna mannikänga lite å fastna på bild nån dag, när han har lust. Så kan du väl maila den till mig.

Om han nu vill vara på min blogg annars kan du ta kort på enbart byxorna utan ansikte.

Ha de' =0)

2011-01-16 @ 23:08:40
URL: http://emzonsy.blogg.se/
Postat av: Linnea

Han är gudomligt söt er Eddie!



Tänkte oxå meddela att det är jättevanligt att få rödlätt hår efter faders skägg. Rött är ju rätt dominant så det är bara att njuta av er rödtott :)

2011-01-19 @ 21:38:57
URL: http://svenssonlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0