Nyhetens behag?

2011-05-23 - 15:30:57
Jag kan inte förstår varför allting känns bättre när nånting förändras eller sker. Allting känns så mycket lättare, roligare och mer intressant om nånting förändras. Men den "lyckan" räcker inte så länge. Är det kanske därför folk blir shopping beroende? Det är kul för stunden, kul att komma hem med nåt nytt men sen "lessnar" man och vill ha ännu nåt nytt. Nyhetens behag? Vad det än är, vad beror det på? Varför behöver vi människor (många men inte alla) något nytt i våra liv för att "light´n up our day"?

Ny frisyr, nya kläder, en fest, umgänge, en flytt.. vad som helst.
Vad är det som gör att många av oss behöver detta för att må lite bättre? Varför kan vi inte vara så där riktigt glada över det vi redan har? Varför kan vi inte alltid vakna upp med ett strålande humör och se ljuset istället för den dystra och gråa vardagen? Jag har hundratals sakerr/människor i mitt liv som jag glädjs över, men ändå fattas det allting nånting. Men vad?! Varför vill man ha nåt att se fram emot hela tiden? Jag blir tokig!

Samma sak är det med utseende och vikten. Varför kan vi inte vara nöjda som vi är? Varför blir vi deprimerade när vi går upp 1 kg, och överlyckliga när vi gått ner 1 kg? Varför måste vi vara smala och slanka för att må bra? Jag personligen tycker att det är jätte fint med tjejer som är kurviga. Men däremot kan jag få spy när jag ser mig själv i spegeln. Ja, det är konstigt det där.. Lär nog aldrig få någon rätsida på varför man känner som man gör heller..



Men annars då, hur är det med er?








Think less, live more

Kommentarer
Postat av: Sandra B

Jag är så sjukt imponerad över människor som kommer till freds med livet o bara kan vara nöjda! Människor som liksom vet vad dom vill o inte behöver söka nått nytt hela tiden. Sånna är facinerande!

2011-05-23 @ 15:41:34
Postat av: Nina

Åh tack vännen. Du med är fiiin. Å underbara Eddie! Trist bara att man själv ser sig som en dallrande kossa. Heja ni som kör GI. Blire stenhård diet nu från början eller? Jäklar så fit ni kommer bli. Heja heja! Å hur går det med rockringen? Nä nu ska man ta å kliva upp. Sam ska på dagis och jag ska till Bettan :) kramar

2011-05-25 @ 07:51:59
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0