Inga känslor?

2011-09-03 - 20:26:59
Jag har många gånger fått höra att jag är känslokall, att jag inte visar känslor överhuvudtaget.. Men jag vet inte om jag kan hålla med. När jag blir arg låter jag de runt omkring mig få veta, när jag är sur märks det, när jag är glad så ler/skrattar jag. Kanske inte visar ALLA mina känslor, det skulle vara alldeles för jobbigt. Som tex det här med att gråta inför folk, det kan jag ha svårt för. Jag tycker inte att det är nåt fel att gråta inför andra, inte alls, snarare tvärtom. Jag önska ibland att jag kunde göra det, så folk fick se att jag inte är så känslokall som de kan tro om mig. När det finns en anledning att gråta så önska jag att jag kunde klämma fram iaf en tår, men det blir som blockat. Jag kan vara jätte ledsen, men det kommer inte en tår - och då övergår det oftast till att jag blir arg istället.
När jag är ensam däremot, då kan jag gråta floder.. helt utan anledning egentligen. Kanske tar igen det jag inte klarat av tidigare? Som nu när jag varit hemma ensam länge, jag har gråtit mycket.. mycket!

Aja, helt känslolös är jag iaf inte.. så det så!





Den här lilla varelsen kan få mig att gråta, av lycka..


Kommentarer
Postat av: Sofi

Jag tycker inte att du är ett dugg känslokall.

Har alltid tyckt att du är en sån person som faktiskt visar vad du känner och säger vad du tycker.

Sen kanske man inte behöver böla offentligt för att tala om att Nu jävlar är jag ledsen.



Kraaam på dig!

2011-09-04 @ 22:32:52
URL: http://sojf.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0