Åter igen..

2009-04-05 - 15:59:02
Har jag lyckats baka två sirapslimpor. Dom står fortfarande i ugnen, så jag har inte hunnit smaka på dom än. Går dom att äta så tänkte jag att svärmor, svärfar och Markus skulle få en. La på lite solrosfrön ovanpå också, tycker det ser så tråkigt ut med vanliga, släta bröd. Sen är det ju lite nyttigt med solrosfrön också : P
Skulle egentligen ha gjort nåt bröd till, då jag har både ägg och jäst som måste användas. Kanske skulle ha bakat bullar istället? Men å andra sidan tänkte jag att det skulle bli lite nyttigare kost hädanefter. Kan nog hitta nå gott att göra, om ni inte har några förslag på rågsikt och fullkorns vetemjöls bröd?

Gubben, Sofia och Robert är i Bomsjö och fiskar. Jag däremot är ju inte så där jätte intresserad av att pimpla, så jag bestämde mig redan igår att stanna hemma för att baka istället. Tänkte börja med maten, så fort gubben hör av sig. Hör och häpna, vi ska äta lax idag. Jag som inte ens tycker om fisk. Men jag måste lära mig att äta det. Och om jag får tillaga det efter egen smak så ska det nog gå ner : ) Annars är det bara att svälja och se glad ut, man blir ju tydligen smart av fisk : P
Blir väl potatis till detta förmodar jag.


Nu är brödet klart! : )


Vad tror ni? Det ser ju inte så hemskt ut.. haha.



Igår kollade vi på film med Sofia och Robert hela kvällen. Först dök Robert upp, som ett brev på posten.. Sen for han, och kom tillbaka med Sofia : ) Världens sötaste par! Skulle kunna lägga ut ett kort på dom, men jag tror inte att jag får så bra respons på det. Med tanke på att kortet inte är så vackert : P Dom är iaf hur söta som helst!
Tror klockan var närmare halv två i natt innan dom åkte hem och vi gick till sängs. Trött som ett djur vaknade jag halv tolv idag och blev smått stressad över att gubben skulle ut och fiska : P Men sån är jag, jag blir stressad för minsta lilla. Är hellre en timma för tidig än fem minuter sen. Medans mannen jag lever med är tvärtom, varit lite dispyter över detta några gånger. Men, jag tycker om honom ändå, än om han är sen ofta.


Hittat nåt jag vill ha när jag fyller år ; ) En ny mp3 spelare, eftersom att min mystiskt försvann innan vi flyttade till Fågelstigen. Kan inte förstå vart det tagit vägen? Men, å andra sidan hade det varit bättre om jag fick pengar på OK så jag kunde tanka. Det skulle jag nog tjäna in en hel del på. Fast samtidigt, hur kul är det att tanka? : P



Nej, nu ska jag skära upp en bit av brödet och se hur det smakar.. på återseende!

Kommentarer
Postat av: Eva

Du kan ju alltid baka lite bröd åt mig.. För jag är ju ingen hejjare på att baka och dessutom så är det så jävla tråkigt!

2009-04-06 @ 12:41:09
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Eva

Antar att det var du som anonymt kunde baka åt mig;) Du kan ju baka en sån där limpa som du har på bild här ovanför. Den ser så mumsig ut:)

2009-04-07 @ 19:41:17
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0