skattefritt, minst ett år!

2009-04-04 - 13:37:51
Igår spenderade jag större delen av dagen till att prata i telefon. Dagliga dosen av skrutts röst, finns alltid nåt att prata om med henne. Saknar hennes sällskap, har setts ca 1 timma sen hon flyttade till Uppsala, och det är en oändlighet från tillräckligt. Det går inte att förklara hur mycket hon betyder för mig. Min lilla lilla skrutt som tog beslutet att åka ifrån mig. 

Pratade även med min far, som jag inte träffar speciellt ofta heller, trots att han bor 5 mil ifrån mig. Men han har oftast alltid nånting att göra på kvällar och helger, och jag jobbar ju så olika mot vad han gör. Så jag får det inte ritkigt att gå ihop, får inte riktigt tid över att hälsa på.

Gjorde även av med 110 kr på telefon när jag pratade med Eva i 1 timma och 40 min ; ) Fick lite update om hennes lilla sak som ligger i magen. Jag är så glad för hennes skull, att hon äntligen från den där lilla bäbisen hon längtat efter så länge. Trots motgångar så har hon ändå stått ut, hon är en av de starkaste människor jag vet. Har haft det besvärligt med mycket, men trots det så har hon blundat, bitit ihop och gjort henne starkare. Hon förtjänar verkligen det här, det är dags med lycka i hennes liv. Och jag hoppas att jag får låna bäbisen ellemanåt. Hörde ju ryktas om att hon ville ha en fest för Markus när han fyller 30, och om det skulle vara så att fröken Lindmark vill dricka en efterlängtad öl, så passar jag mer än gärna skrutten : ) Så Eva, nu vet du det att jag står till förfogande. Skulle göra vad som helst för dig!


Satt och irriterade mig på skatten, arbetslösheten, pensionsparande och kronprinsessans bröllop igår. Vi som har dåligt om jobb, små möjligheter och lever på hoppet.. Är det verkligen rätt att vi ska betala för hennes bröllop? Jag är kanske egoistisk, men jag skulle hellre ta dom skattepengarna själv och leva gott någon månad. Just nu har vi bara råd att överleva, men inte att leva fullt ut. Finns så mycket jag skulle vilja göra, men det finns inte ekonomi till det. Missförstå mig rätt, jag missunnar inte Viktoria att gifta sig.. Men skulle hon betala för mitt bröllop? - Knappast! Deras inkomster/månad,  är inte ens i närheten av vad jag tjänar på ett halvår. Det sticker iaf i mina ögon! Sen dessa stackars pension sparande människor, som blivit av med pengar för att cheferna ska få en säker pension. Det är inte små summor som gäller heller, fler hundra MILJONER att dela på!!! Sen säger dom -"Vi mår jätte dåligt över att detta hänt, och skulle göra det ogjort om det gick." BULLSHIT, då kan ni ju dela med er av era enorma summor pengar ni har.
Jag säger bara det, gör Sverige skattefritt minst ett år, så folk hinner komma fötter och spara för svårare tider.



Måste säga Grattis till alla er som ska ha barn. Jag tänker inte nämna någon, för då glömmer jag bara bort någon. Många som ska ha barn, många i min ålder som redan fått. Det är så man blir avundsjuk. Få ha en liten en att mysa med, köpa söta små kläder åt, vara ute och gå med, närheten. Det kanske kommer, nångång, i framtiden. Eller så får jag väl vänta tills Thomas börjar ha sin lilla tös, så kanske dom tankarna släpper. En av världens mysigaste lilla dräng är då iaf Noah. Vilka kinder, vilken charmknutte! Han skulle jag gärna ta hand om lite ibland också ; ) Måste ta mig i kragen och åka ner till Sollefteå, men som sagt.. Pengar, det är snålt om dom. Men jag LOVAR, ska verkligen komma och hälsa på. Kan bara inte lova när det blir.



Förresten, är det någon som känner sig manad att göra en design till min blogg? Kanske ska flirta med Sofi igen ; )





Den här killen är otroligt saknad, går inte en dag utan att jag tänker på honom!





RaceFactory brudarna njuter av solen! Underbara minnen






I miss the old times, and it will never come back.

Kommentarer
Postat av: Eva

Åh vad du är gullig:) Man blir helt rörd av din text:) Javisst, ta med dig matlistan du. Jag har noll fantasi och äter bara korv, på längden, tvären, bredden.. JA, you name it! Tycker absolut du ska prova järntabletterna. Vad gör det om du inte får skita på en vecka eller två? Haha.. Nej då, drick mycket vatten så blir man inte så förstoppad.

2009-04-04 @ 19:34:18
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Ida

Åh nu hittade jag din blogg och dethär inlägget :D Tycker det låter superbra att du tänker komma ner till oss och hälsa på även om det inte blir just nu! Miss u love!

2009-04-15 @ 17:03:37
URL: http://Noahsmamma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0