Sjukling!

2009-07-30 - 14:50:20
Ibland kan jag känna en viss irritation över vad folk säger. Men å andra sidan, varför lägga ner energi på det?
Jag tror att jag skulle behöva komma bort ett tag, bara sätta mig i bilen och fara.. varsomhelst utom Dorotea och Åsele! Önskar att jag hade ledigt ett tag, och nog med pengar för att åka. Måste erkänna att jag är bitter över att måsta stanna hemma när farsan m. familj åker till Las Palmas (2 veckor) i februari. Och varför jag är bitter, det kan jag hålla för mig själv. Men om jag säger så här, jag räknas kanske inte in i den familjen längre? Ah, det va väl detsamma då.

Jag har varit hemma i 4 dagar och varit sjuk, känns en aning bättre, men det känns inte BRA än. Jag vet att dom blir griniga på mig på jobbet, iom att det är dåligt om folk. Men vad är bäst? Komma dit, jobba, risk för att smitta fler. Eller stanna hemma, bli frisk och komma tillbaka med nya krafter? Jag siktar på att vara tillbaka på lördag, men lova för mycket tänker jag inte göra. Näsan rinner, samtidigt som det är tvär täppt, huvudet är tungt som sten och har NOLL ork.
Lyckades ta mig upp på apoteket idag för att köpa lite förkylnings medicin. Nässpray, ipren osv.
Med andra ord, jag är en sjukling!



Har suttit och kollat runt lite på olika sidor efter en ny digitalkamera, men jag har inte så stor koll på vad som är bäst? Någon som har nåt förslag? Jag har absolut noll koll på vad som är bra och dåligt.. Har dock lovat gubben att inte handla nåt den här månaden, men det kommer väl fler månader? ; ) Gjorde av med ALLDELES för mycket pengar förra månaden, så jag har en aning ångest!



Nej, nu lessna jag på det här.. Ska gå och diska och börja med maten, sen ska gubben iväg till Junsele.


Heeeejdå!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0