Fundersam

2009-09-10 - 23:19:29
Man kan ju inte bli annat än fundersam, eller kanske rentutsagt förvånad. Har suttit och läst ett antal bloggar ikväll, och det är helt otroligt vad folk lägger ut. Ibland får man sig ett gott skratt, ibland blir man irriterad och vissa gånger får det en att höja på ögonbrynet. Vad folk skriver i sina bloggar är självklart helt och hållet upp till dem själva, men jag kan inte förstå hur en del kan blotta sitt liv på det viset. Trycker ner andra, och får sig själv att framstå som guds bästa barn. Andra sitter och beklagar sig över hur jobbigt allting är, och hur besvärligt livet är.
Den enda som kan ändra på ditt liv, är du själv.

Det är inget fel med att gnälla av sig lite, det är inget fel med att skriva det vissa gör. Men jag själv skulle aldrig kunna blotta mitt liv, min familj, vänner och jobb på det viset. Blir rentutsagt förskräckt när jag läser bloggar.
Några bloggar däremot som får mig att skratta är Huvudbrydd och Josfiin. Där är det raka och ärliga människor, dom "krusar" inte för någon, och skriver alltid sina tankar och åsikter - utan att vara rädd för vad andra ska tycka. Josefin kan få mig att skratta tills tårarna rinner. En ung mamma som helt enkelt bjuder på sig själv. Och hennes videobloggar, HAHA. Helt enkelt min sorts humor.


Ja, nu har jag lättat lite på trycket i hjärnan.. Finns så mycket jag skulle kunna skriva om, men jag är helt enkelt för lat. Får väl försöka samla på mig lite ork någon dag, och vräka ur mig allt jag tänkt på.


Nu, vidare mot den där j*vla gubben med gruset.


Roger över, Roger ut!


Kommentarer
Postat av: Nina

Roligt med ny design =) Blev mycket fint!

2009-09-11 @ 13:25:35
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0