2010 - tvåtusentio - tjugohundratio

2010-01-04 - 21:51:18

Nu måste jag bara spy ur mig lite... passar det inte, låt bli att läsa.
Och om ni tar åt er, kanske det ligger nånting och gnager i bakhuvudet?


Det är så frustrerande när man inser hur lite ens vänskap är värd. Hur mycket man ställt upp och hur mycket tid man lagt ner på att bara finnas till och vara en lyssnare. Jag har så mycket som ligger och pyr inom mig just nu och jag vet inte hur jag ska bli av med skiten!? Märkligt hur en del människor fungerar. Jag försöker inte få mig själv att framstå som en "ideal" person, eller en bästa vän. För en bästa vän det har jag nog inte. Men jag försöker att vara mina vänner till lags. Jag försöker verkligen att finnas till och förstå människor runtomkring mig. Men nu har det helt enkelt runnit över.

Man gör sig till, och då får man frågan.. "Men varför gör du så?" - Ja ursäkta att jag gjort mig till för att göra nåt extra. Jag är inte en människa som är lätt att förstå sig på, gudarna ska veta att jag är medveten om det. Och jag kräver inte att folk ska tycka och tänka som jag. Men när jag får frågan "Hur skulle du göra/säga/gå tillväga?", då svarar jag, som jag tycker. Mina "närmsta" vänner vet att jag säger vad jag tycker och tänker, ibland kanske jag säger för mycket. Men om ni vet att den risken finns, be mig då inte om råd. Och egentligen ska jag sluta ge mina råd. För när folk kommit underfund med hur dom ska göra, då finns man inte till längre.. BU-FUCKING-HU vad det är synd om mig idag! Jag säger som min mor sa idag.. "Jag kommer att bli en ensam bitter fitta som sitter i min lilla lägenhet". SO BE IT! Det kanske är det bästa.


Nu skriver jag inte det här för att peka ut nån, utan bara för att få ventilera känslorna lite grann. Och som jag skrev tidigare, sticker det i ögonen på er så hänvisar jag till någon annan blogg som passar bättre.




Men nu till nåt helt annat.. Fick träffa svägerska igår (helgen), riktigt gullig tjej. Det trodde jag skulle dröja, eftersom jag sällan är i Dorotea när hon är där. Och hur verkar vara väldigt bra för min bror också, han skiner upp som en sol när han är med henne. Sånt är roligt att se. Och Lina, om du läser det här.. Skit i vad andra säger eller skriver till dig, det enda som betyder nåt är det du själv anser.


Insåg idag att jag saknar familjen Adolfsson/Bergman nå kopiöst mycket!
Noahs underbara kinder, Henkes dialekt och Idas enormt stora hjärta!







Åååååååh så underbart, livet är en dans på rosor - med taggiga stjälkar!


Kommentarer
Postat av: Lina

Hihi va du äe söt Lisa :)

Du va oxå jätte gullig :)

Jaa jag ska försöka att inte tryckas ner av alla kommentarer som jag få men dom är helt oacceptabla och dom som sitter och skriver har jag god lust att lära hur man ska behandla andra.

2010-01-05 @ 16:42:51
URL: http://lillalinaas.blogg.se/
Postat av: Huvudbrydd

Om du berättar sanningen behöver du aldrig lägga något på minnet. Vänner ber om råd och åsikter och då riskerar man ju att få höra sanningen. Finessen är HUR man lägger fram det.

Alla tål inte att höra sanningen...

2010-01-05 @ 18:27:28
Postat av: huvudbrydd igen

Glömde en sak.... BU-FUCKING-HU....är det så de säger när man ska "tycka-synd-om" ? :)

2010-01-05 @ 18:29:33
Postat av: Ida

Alltså Lisa har jag berättat för dig hur mycket jag älskar dig ? :D Saknar dig också!

2010-01-14 @ 23:41:02
URL: http://mittlivsomida.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0