16+2

2010-06-16 - 09:51:24

Har nu gått in i v 17.


Vaknade till solsken i morse, vilket var mycket välkommet! :)
idag är det fullt upp. Måste försöka röja ihop och städa innan både gubben och Fia-Lotta kommer ikväll. Eller, egentligen känns det vara mer att göra än vad det egentligen är. Ska till mvc 10.30 sen iväg för att handla. När jag kommer hem är det bara att hugga tag i rabarberna, hade tänkt göra det igår men kom på att jag måste ha gödsel först. Så det får bli ett projekt idag istället :)


Jag säger min farfar sa för ett tag sen.. Vi människor kommer att se till att jorden går under. Vi kan inte påverka jorbävningar och tsunamis. Men vi kan påverka så mycket annat. Jag tror helt enkelt att allt som händer med jorden, är jordens sätt att säga ifrån. Vi spottar ut en massa skit, som inte tillhör naturen. Det är klart det blir protester! Jorden kommer att gå under, förr eller senare. Kanske inte i år, eller om 200 år.. men under kommer den att gå, det är jag övertygad om. Var ett jordskalv i Västerbotten igår kväll, kändes tydligen i Finland också. Det hör ju inte direkt till det vardagliga.


Har funderat mycket på namn på senaste. Vet inte alls vad det blir för nåt, vare sig kön eller namn :)
Det jag är lite nyfiken på, det är vad det finns för namn i våra släkter? Har jag någon tillbaka i släkten som är ägare av nåt häftigt namn? Eller har Thomas nåt namn i sin släkt som är lite utöver det vanliga? Det där måste jag nog ta reda på, får sätta igång en släkt forskning :P



Näe, nu måste jag bädda pigas säng. Så har jag ett moment mindre att utföra senare.



Ska även passa på att Gratta Rickard Stenberg som fyller år idag! :)
Grattis till dig killen!





Favorit tjejen! Och ikväll kommer hon till oss :)


Kommentarer
Postat av: Sofi H

Tiden går ju fort fort fort för du med Leez! :)

2010-06-21 @ 11:05:03
URL: http://sofih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0