Shoppingtagen, men inga pengar.

2010-06-03 - 23:01:41

Idag när jag stor och rev morötter så slog det mig.. Jag skulle ha köpt mig en matberedare. Men eftersom den här månaden är väldigt dyr, så blir det ingen. Inte heller en elvisp som jag tänkt mig, och inte en cykel eller MP3 spelare.. Har även pratat om en väggmonterbar cd spelare i köket så man kan lyssna på radio..

Men, eftersom att jag har världens snällaste svärmor så kommer skatteåterbäringen snart, och då blir det ett tillskott på kontot. Fast då bär det iväg på IKEA och införskaffar lite nödvändigheter inför den lill* som kommer i slutet av november (början på december). Sen ska det väl till en vagn också, och vi har hittat en som vi fastnat för. Den kostar, det gör den. MEN, vi tänkte som så.. Vi lägger hellre lite extra på en vagn som vi kan ha så länge det bara går, än att lägga någon tusenlapp mindre och kanske måste byta efter nåt år eller två.
Jag är idag i v. 15 (14+3), och skulle mycket väl kunna börja handla redan nu :) Men jag måste försöka lugna mig lite, annars finns det risk för en massa onödigt och alldeles för mycket kläder som aldrig hinner användas. Först och främst tänkte jag använda mig av presentkortet på Åhlens som jag fick av min mormor i födelsedags present. Måste även köpa mig själv nya byxor, annars får jag gå näck ett bra tag.. och det uppskattas inte!

Pengar kommer alltså (om allt går som jag tänkt mig) att gå till bäbis saker + en vagn. Det borde pengarna räcka till.. En cykel får jag köpa mig vid ett annat tillfälle. Och den cykeln jag tittat på är dyr, alldeles för dyr för mig egentligen. Men nu ser jag mer fram emot att få en liten en, än att sitta på cykeln och få ont i rumpan.


Får se nu om jag lyckas hålla bloggen vid bättre liv, eller om det kommer att gå lika länge tills nästa inlägg dyker upp. Måste försöka få tillbaka motivationen, och orken. Jag är glad att jag slipper illamående och kräkningar. Men jag undrar hur länge det tar innan tröttheten ger med sig. Kan sova konstant, jämt, varsomhelst, närsomhelst. När jag kliver upp på morgon och går på jobbet, så längtar jag till rasten då jag får sova en timma, när jag vaknar efter rasten så längtar jag tills jag får gå och lägga mig på kvällen. Jag har alltid varit en trött person, älskar att sova! Och bästa platsen jag vet är sängen. MEN, jag har inget minne av att jag nånsin varit så här trött. Äsch, varför sitter jag här och gnäller.. finns ju dom som har det betydligt mycket värre. Och sen lär jag inte bli piggare av att gnälla heller, men jag måste erkänna att det känns liiiiite bättre.



I morgon kommer min favorit också :) Synd bara att vi lyckats pricka in alla helger jag jobbar :( Fia-Lotta ska vara hos oss hela helgen.. och eftersom hennes far börjar jobba vecka 27 (?), så ser det ut som att jag kommer att få rå om henne rätt mycket för mig själv i sommar. Han jobbar när jag har semester, och vi vill ju gärna ha henne här några veckor iaf under semestern. Då kommer hon alltså att få vara med mig då Thomas jobbar :)
Hon är ju för go, lilla Fia-Lotta :) Jag tycker för hemskt mycket om den tjejen.
Sen är det ju faktiskt så att hon blir hela 2 år på söndag :)




Othilia (Fia-Lotta) och jag.






Favorit tjejen.. som håller på att äta upp Mimmi? :P





Här har ni den, min dröm cykel.. en Monark!






Sen gick det inte att ladda upp fler bilder.. så jag tror jag lämnar det som det är.
Beger mig till sängen istället, och sover heeeela natten (förhoppningsvis).




Tack för mig.. På återseende.





Kommentarer
Postat av: Eva

Jag behöver också en cykel. Hade en blå, gammal och skit bra cykel tills min käre sambo tog den och cykla bort den i fylla och villa:( Så nu är den borta för gott och jag är sur!

2010-06-04 @ 09:02:51
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Eva

Men.. fyller hon också år på Söndag? Den 6:e alltså? Det gör Liam också:P Ska ni ha kalas hos er då eller far hon till mamma sin och kalasar?

2010-06-04 @ 12:50:53
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Caroline

Grattis till lill*n i magen!!! Hoppas du får må bra. Är lite avis på så mycket mysigt och roligt ni har att gå igenom nu. Jag hoppas man får göra om det någon gång... :-P



Vilken liten söting lilla Othilia är, har aldrig sett henne...



Sköt om dig/er!!!

2010-06-11 @ 10:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0