Advent, pynt och allt som hör därtill.

2010-11-26 - 12:35:12

Jag har satt upp jul gardinerna, då jag inte visste hur mycket tid jag hade på mig. Vill vara ute i god tid, som vanligt. Men å andra sidan känns det som att jag har en lång tid kvar innan det är dags. Så jag är lite optimistisk, tror att jag ska hinna med ännu mer :) Är ju snart 1 December, vilket innebär BF (som jag tjatar om detta datum, va). Advent... ja, vad finns det att säga? Ska köpa lite mossa i morgon (eller redan idag) och leta fram en adventsstake. Jag tycker att det är rätt fantastiskt att det här året gått så fort. Tycker det var nyss vi hade Peter, Kattis och Vilma på middag (på nyårsafton). Och jag lider av lite dåligt samvete då jag fortfarande inte gett Vilma receptet på hummern jag laga till då, men jag använder mig sällan av recept. Plockar det direkt ur huvudet istället, och smakar av eftersom :)

Var till Åsele och Svante igår. Införskaffade en lite julgran till piga, en stor gran till oss, 2 fönsterstjärnor och en ny ljus slinga då den vi hade tänkt sätta upp inte längre ville fungera. Svante frågade mig hur jag tordes åka nånstans, då det är så nära. Men jag tycker inte att det är några problem, än :P Som sagt, optimisten i mig skiner igenom. Men jag ska inte sticka under stolen med att tanken slog mig en eller två gånger, "tänk om..". Men det hade väl bara varit att köra tillbaka till Dorotea och hämta väskan och allt som ska med. haha, "bara och bara" :P


Pratade med gubben igår om att han ska vara hemma.. Jag vill inget hellre än att han ska vara hemma och vara med när det bär iväg. MEN, dessa f*rbannade pengar! Önska att han kunde vara hemma från 1 December iaf, så jag vet med säkerhet att han är hemma. Om han är i Umeå och jobbar kan det eventuellt lösa sig, men om han sitter i Östersund så kan det bli en aning svårare. Hade varit allra lättast om han jobbade i Dorotea. Aaah, nu ska jag inte sitta och drömma mig bort, för fallet är inte så nu. Skulle ha fått dubbla löner den här månaden, då hade han kunnat vara hemma HELA nästa månad. Får helt enkelt försöka "passa in" då han är ledig. Om det ändå vore så lätt..
Jag vet att han vill vara hemma också, och jag vill ha honom hemma. Därför lider jag av dåligt samvete då det är jag som "nekat" honom att vara hemma pga pengarrna. Det känns förjävligt rent ut sagt! Men det känns även förjävligt att jag inte kan bidra med några större summor pengar varje månad heller. Hatar att leva på andra. Hade varit fantastiskt om alla räkningarna för nästa månad vad bort betalda, då hade vi klarat det.
Gnäll gnäll gnäll, har sett till det här själv så jag ska inte sitta och klaga egentligen.



Jaha, vad tror ni?
När behagar lill*n att komma fram?

Lillebror Hampus gissar på 6e December
Thomas gissar på 8e/9e December
och jag slår på stort och säger den 12e December.

-"Förstagångsföderskor föder i genomsnitt 4 dagar efter datum för beräknad förlossning."
Kanske borde sänka min egna gissning :P






Näe.. kanske är dags att baka.. igen!

Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Nina

Ja jag förstår att du vill ha han hemma! Dessa förbaskade pengar! Inte lätt! Men ska hålla tummarna på att han är hemma då det bär iväg!



tror ni får en pojke den 5 december!



Men va vet jag ;-)



Advents Kramizar!

2010-11-26 @ 13:01:01
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Emilia

Den 4:e :)

2010-11-26 @ 14:01:07
Postat av: Sara

Jag ska gissa på den 5:e, könet tänker jag inte försöka mig på då jag alltid har fel, haha. Nej nu tror jag att jag ändrar mig till den 7:e haha. Lycka till :-)

2010-11-26 @ 16:49:07
URL: http://sara82.blogg.se/
Postat av: jeanette

Det blir en tjej som kommer 7 december

2010-11-26 @ 17:43:28
Postat av: Sofi H

Förstår att det vore skönt att ha honom hemma. Hoppas det löser sig eller att ni har turen att det drar igång när han är på hemmaplan :)



Jag gissar minsann på den 3e december!



Jag är förresten i Dorotea igen.. kanske hör av mig något i helgen om jag får lite tid över :-)



Kraam!

2010-11-26 @ 19:46:28
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag gissar på att lill*n ser ljuset den 5e december! :)

2010-11-29 @ 20:14:25
URL: http://svenssonlinnea.blogg.se/
Postat av: Eva

Få se.. när är Basse hemma?;)

Nej, jag gissar på att han (eller vafan, nu kanske jag tror det är en hon..) kommer den 3/12, Om basse är hemma då alltså. Annars kommer den när han är hemma. En natt får du iallafall åka in.

Svart hår kommer den ha, mycket hår.. och bruna ögon. Kommer väga ungefär 3740 och vara 51 lång.

2010-11-30 @ 07:53:41
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tror att bebisen kommer den 2 December. En pojke på 52 cm och 3930 gram :)

2010-11-30 @ 14:32:02
URL: http://legitimo.blogg.se/
Postat av: Sofi H

Jäklar vilken spådam du är Eva! ;)

2010-12-01 @ 14:26:14
URL: http://sofih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0