Tempur

2010-11-22 - 18:01:45

 Det är en otroligt äcklig känsla, när ens ben är som tempur. Eller även kallad "memory foam". Trycker jag på benen så formas de efter mina händer/fingrar. Det är VIDRIGT! Skorna är nästintill för småa, fötterna ömmar och benen är mer svullen än nånsin. Det är fantastiskt! Men, här sitter jag och är gnällig. Kunde ju ha varit 100 resor värre. Jag är tacksam att jag sluppit illamående, foglossningar, förvärkar eller andra krämpor. Så mina svullna ben är nog en bagatell i jämförelse mot hur många andra har det. Men samtidigt, en graviditet är ingen sjukdom.


Lill piga har varit här i helgen :) Och jag fick en sån ångest igår när hon for, för då kom jag på att jag inte tagit ett enda kort på henne under den tiden.. och det brukar jag alltid göra. Vet inte varför det inte vart nåt den här gången, men jag får ju förhoppningsvis chansen till det inom en snar framtid igen :)
Hon sa till mig att hon ville ha en bäbis nästa gång hon kommer hit, gissa om jag kände lite press. Det ska tydligen bli en lillebror, och han ska heta Lotus.. eller Bäbis. Och som Sofi sa, det skulle vara måttligt tufft att heta Bäbis när man kommer upp i tonåren ;) Vi har väl i stort sett redan bestämt tilltalsnamn till både flicka och pojke, men jag låter de namnen vara osagda tills det är dags att namnge. För vem vet, vi kanske byter.. igen? Dröjer väl förhoppningsvis inte så länge tills det är dags :)
Tänk.. går in i vecka 40 på torsdag.. ofattbart!


Skötbordet är klart iaf, och vaggan ska jag skura ur nu ikväll och bädda.. Är som sagt alltid ute i sista sekund. Ska passa på att tacka svärmor Carina som köpte skumgummi så jag fick tummen ur att göra klart skötbordet. Sen vet jag inte om det är så mycket mer att göra, annat än att invänta den kommande filuren. Skulle ha haft en större byrå i hallen så man fick röja undan lite kläder och få någon ordning, men det blir väl eventuellt ett senare projekt.





Så där blev resultatet.. Hängt en korg på sidan av kanten också (som ni kanske ser). Den korgen kommer mest troligt användas som "rat avlastning", men den ska egentligen användas för salvor, tvättlappar osv. Tanken är god iaf!



Nej nu ska jag sätta igång att göra någon nytta, så jag får börja bocka av på mina "Att göra" lista. Bara man kommer igång brukar det flyta på rätt bra. Inbillar jag mig iaf.




Tack för mig, på återseende!


Kommentarer
Postat av: jeanette

Vi ska också ha skötbord på tvättmaskinen! Skulle också vilja bygga sådär som ni gjort, men vår tvättmaskin står PRECIS kant i kant med badkaret & handfatet. Knappt så att det ryms som det är nu! Men, ska försöka få ihop en variant på något vis :) får se hur det går!

2010-11-22 @ 18:24:57
URL: http://jeanettewallin.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilket fint skötbord :-)

2010-11-22 @ 19:51:10
URL: http://sara82.blogg.se/
Postat av: Sofi H

supertjusigt skötbord. Guuud, jag tycker det är asspännande att det är så nära nu. :D

2010-11-22 @ 21:18:54
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Eva

Men så tjusigt det vart det där skötbordet!

Duktig ni är:)



Men nu du.. är det inte länge kvar.. bara du och jag och en till kvar! Känns deprimerande, hahahaha.

Själv är jag ju dålig i vanlig ordning.. I natt trodde jag att jag åkt på magsjuka dessutom.

2010-11-23 @ 13:46:53
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Linnea

Fint det blev! Ååååh, så spännande med lillplutt*n som vill förhoppningsvis komma ut snart! :)

2010-11-24 @ 14:58:25
URL: http://svenssonlinnea.blogg.se/
Postat av: Sara

Shit Lisa, det är så jäkla nära nu!! När är det tiden går ut? Jag minns hur jäkla spännande det var på slutet (trots att jag gick över 15 dagar) och man bara väntade på att någon skulle hända :) Jag vill önskar er ett stort lycka till när bebisen väl bestämmer sig för att göra entré! Kram

2010-11-25 @ 09:41:17
URL: http://legitimo.blogg.se/
Postat av: Eva

Det var nog ingen magsjuka, tack gode gud!

Var nog bara så att jag petat i mig allt för mycket mjölkprodukter, hahaha. För på dagen var jag någorlunda bra i kramperna i magen och sedan försvann alla kramper och endast mitt vanliga illamående var kvar.. Tackar gudarna för det!!!!



Ja, nu är det ännu närmre, men jag satsar på att ha ungen ute strax före nyår, då är jag garderad;) hahahaha. Är då inte ens färdig med allt än så.. Jag som brukar vara färdig med sånt här då jag jämt har paniken..

2010-11-25 @ 10:34:51
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja men jäklar så äre nära Lisa! Och det blev ju alla tiders med skötbordet :) Ta väl hand om er nu. Kramelikram

2010-11-26 @ 05:40:51
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0