I god tid..

2010-10-28 - 19:56:56

Jag brukar alltid planera låååååångt i förväg, men tar sällan tummen ur och får sakerna gjorda förän i sista sekund. Men i år är jag tidigt ute.. vi har inte ens stigit in i november månad än, och jag ha redan börjat med jul baket. Tänkte väl inte göra nå enorma massor med kakor, bullar, godis osv.. Utan jag tänkte bara kosta på att göra Ischoklad, Rischoklad, Lussebullar, Knäck och Pepparkakor. Sånt som jag tycker hör till julen :)
Hittade ju en fantastiskt bra sida för såna som mig, som tycker om att göra jul godis. Finns lite smått och gott att välja på :)



Har funderat mycket kring allt som måste göras innan det är dags för utökning. Och jag måste erkänna att jag börjar känna mig en aning stressad. Och när jag blir stressad så blir jag, nu för tiden, otroligt trött! Igår hade jag hur många projekt som helst jag tänkt påbörja, men det slutade med att jag gick och la mig kl 21. Hemska saker! Jag kommer inte hinna göra nånting.. Kanske skulle ha kastat in en maskin med lite små kläder nu när jag liks pratar om det? Det sköter sig ju själv, sen kanske jag hittar annat jag kan göra samtidigt :) Tänk om man hade hälften så mycket motivation och energi som många andra har. Jag vill att allting ska vara nästintill perfekt och klart tills den lill* kommer, men jag vet inte var jag ska börja..
Har ni några förslag på vad jag bör göra innan dessa veckor är över? Jag tar mer än gärna emot tips.


Sen måste jag påpeka pengar.. jag LIDER verkligen med dem som stämplat en längre tid. Man blir ju inte direkt fet på havandeskapspenning / föräldrapenning. Det var nästan skrattretande när jag fick se inkommande saldo på kontot. Men det är bara att gilla läget, inget ont som inte har något gott med sig! :)
Det blir inte många klappar till julen inte, men å andra sidan är det ju egentligen bara Othilia som kommer att få julklappar. Och de är ju redan köpta. Och gubbens klapp kommer i slutet på november. Jag tyckte inte att vi skulle köpa nåt till varann, då det kommer ur samma kassa. Men han skulle med djävulens makt köpa åt mig, och då kan jag ju naturligtvis inte vara sämre. Så vad gjorde jag? Jo, jag beställde hans julklapp samma dag jag fick veta att han skulle köpa nåt till mig. Jag skulle vilja köpa en grej till åt honom, men jag väntar lite med det tills närmare jul.




Dagens bild, V 36 (35+0).. har inte riktigt insett vilken kula jag fått.. då jag egentligen inte tycker att det är så stor skillnad från innan jag vart gravid :P Bara det att jag inte ser mina egna fötter längre. Och är väl inte direkt super smidig heller. Jag undra jag vad som lurar där inne? Har kallat den för han från allra första början, då jag varit 110% säker på en pojk. Men ju mer jag funderar, desto mer osäker blir jag. Men jag tror nog ändå att jag håller fast vid en pojke :)



Näe, undra om jag ska kasta in en maskin med småtting kläder, och sen kanske städa litegrann. Så jag kan ägna morgondagen till att baka Lussebullar. Får väl se hur bra mina planer håller.. säkert inte alls.


Hajhajhaj!


Kommentarer
Postat av: Eva

haha. Ja:) Jag visste det ju, fast trodde ju samtidigt inte det.. haha. Ja, han vart så lycklig lille drängen och tomten vart så glad också när han såg hur glad Adrian vart:)

Han är ju så duktig på att dyka, han håller andan och sen snurrar han runt under vattnet, men så får han ju inte hålla på nu eftersom han har öroninflammation, så då blir han ju förstås lite sur;P

2010-10-31 @ 09:32:46
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0