Skötbord och massa gnäll

2010-09-13 - 19:24:30

Känns som ett smärre hån att få hem gubben, men bara för en dag. Han kom hem igår, sov hemma i natt, åkte nu på eftermiddan igen och sover borta natten som kommer. Det är ett straff när han är borta så mycket :/ Jag tackar dock gud att det bara är i början av älgjakten dom jagar en vecka i streck. Annars hade jag nog gått ner mig i ett mörkt hål eller nått. Med andra ord är han otroligt saknad när han är borta.





Hittade åt skötbordet vi tittat på, men med tanke på priset så gör vi oss ett eget själva.


  

Detta enkla, men dock smarta skötbordet kostar 1995:-, och inte 800:- som jag sagt till
svärmor och svärfar tidigare. Blandade helt och hållet ihop priserna och borden vi tittat på.
Gubben ska helt enkelt få agera snickare och fixa ihop ett själv :) Sen får vi köpa skumgummi dyna och någon slitstark duk som är lätt att hålla ren. Kommer även att använda oss av nåt annat än ek, då det kostar skjortan. Vilket träslag som helst egentligen, och lite färg på det så blir det nog mer än toppen :) Vi har så fruktansvärt lite utrymme på toaletten, så det här är det smidigaste alternativet just nu. Måste även införskaffa flaskor, nappar, madrass till vagga/spjälsäng, ett babygym skulle jag gärna vilja köpa. Madrass är iaf prio 1, då vi inte har någon. Jag är inte av folkslaget "spara", är en ren slösa. Har undanstoppade pengar som ska gå till barnvagnen, och det som står här ovanför. Vagnen kommer att beställas inom kort :)




Var även till läkaren idag då jag dragits med huvudvärk en längre tid, till och från. Och har hela tiden sagt att det är spänningshuvudvärk. Och tänk så rätt jag hade den här gången. Fick citodon utskrivet, och sen visade han mig hur jag skulle få musklerna i nacken att sluta krampa. Låg nämligen vaken i stort sätt hela natten inatt och hade en grym värk från nacke - rätt över huvudet - fram till ögonen och även käkarna var spända. INTE så häftigt att kliva upp i morse måste jag säga. Så ikväll blir det nog en varm dusch, 2 citodon och tidig kväll. Jag ska iaf försöka med den tidiga kvällen.
Passade även på att ta blodprovet för APC, och jag tycker det är lika otäckt varje gång när dom sätter en nål i armvecket på mig, jag tycker helt enkelt inte om nålar! Jag tordes ju knappt sätta nål på en atrapp under USK utbildningen. Det är, kort och gott, VIDRIGT med nålar som ska in i blodådror! När jag får svar på APC provet, det återstår att se. Tror själv att det är negativt, men då det går i släkten är det väl bäst att kolla upp innan det är dags för förlossning and so on..
En grej till som jag funderat mycket på, och som ska bli intressant att se är som "junior" kommer att ärva vitiligon av mig, eller om det blir som för mina bröder.. dom har inte ett spår av det. Är ju ingenting som väger att bära på, eller som gör ont. Så det spelar egentligen ingen roll. Men som sagt, ska ändå bli intressant att se.


Nu har jag fått gnälla av mig lite.. så jag ska nog sätta punkt här.
Tack för ert tålamod, och tack för mig! Heeeeejda!


Kommentarer
Postat av: erika

kolla in på rusta!

finns massa ekskivor i olika storlekar där till en billig peng.:)

2010-09-13 @ 22:58:03
URL: http://missesbjorn.blogg.se/
Postat av: erika

såg en sak till!;)

tänkte på det du sa om spänningshuvudvärk.

jag brukar själv ha det väldigt ofta och speciellt när jag är stressad.

käken brukar ömma och ont i huvudet och nacken. det första jag gör när jag vaknar är att stretcha käken, dvs gapa stort, hålla isär käkarna med tumme och pekfinger och massera käkmusklerna. brukar även stretcha nacken och musklerna som fäster på axlarna, massera musklerna längs nackkotorna och ta ett nypgrepp längst upp vid huvudets fäste. funkar faktiskt.:)

2010-09-13 @ 23:07:13
URL: http://missesbjorn.blogg.se/
Postat av: erika

billiga ekskivor finns att köpa på rusta!:)

tänkte på det du sa om spänningshuvudvärk.

jag brukar själv ha det väldigt ofta och speciellt när jag är stressad.

käken brukar ömma och ont i huvudet och nacken. det första jag gör när jag vaknar är att stretcha käken, dvs gapa stort, hålla isär käkarna med tumme och pekfinger och massera käkmusklerna. brukar även stretcha nacken och musklerna som fäster på axlarna, massera musklerna längs nackkotorna och ta ett nypgrepp längst upp vid huvudets fäste. funkar faktiskt.:)

2010-09-13 @ 23:09:15
URL: http://missesbjorn.blogg.se/
Postat av: Eva

Jobbigt med huvudvärk. Usch och fy.

Det där skötbordet vore ju perfa hos er, men som du skriver är det nog ganska lätt att bygga själv, för satan så dyrt det va! haha.. För några plankor;)



2010-09-14 @ 12:22:01
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Eva

Vi ska ju på ikea om två helger.. eller vad blir det.. få se nu, inte nu på fredag utan nästa fredag. Ska jag köpa en madrass åt er då?

2010-09-14 @ 12:52:38
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Men vad?? Fick du citodon utskrivet? Och jag som va till läkaren tre ggr för min huvudvärk, och fick som svar att det fanns inget dom kunde skriva ut då jag va gravid! Vilket skit alltså!

Fast gick ju på akupunktur och det hjälpte ju iaf! Men så orättvist!!! Men det beror väl på vilken läkare man har/får.

Jobbar du nu eller är du hemma om dagarna?



Va blire för vagn då?

Du har en sån fin mage ska du veta <3

2010-09-14 @ 13:39:56
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: moa freakin' carlberg ♥

Vill tipsa om min tävling där du kan vinna ett valfritt plagg ifrån; www.mahingo.com, missa inte chansen! :)

2010-09-14 @ 14:06:46
URL: http://utankontroll.blogg.se/
Postat av: Natalie

haha fan va fult.. :)

2010-09-14 @ 14:16:49
URL: http://jetaim.blogg.se/
Postat av: SARA

Vad har du gjort idag då??<33 KRAM SARa<3

2010-09-14 @ 14:18:15
URL: http://sarapiper.blogg.se/
Postat av: lucke

Hejsan, vad göres? :)

2010-09-14 @ 14:23:21
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: lovisa

varför är han borta så mkt?:/

2010-09-14 @ 14:24:11
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0