En liten uppdatering

2010-09-29 - 15:11:36

Har nog egentligen ingenting speciellt att skriva om.. eller om sanningen ska fram så orkar jag inte. Men jag gör ett försök ändå.

Tröttheten verkar inte vilja ge med sig, och det enda som tydligen kan råda bot på det är att motionera? Att motionera är den heliga medicinen mot allt. Tänka sig.


Fick hem vagnen igår, och jag måste ju säga att jag är då nöjd iaf :) Naturligtvis kunde jag inte låta bli att sätta ihop den, så nu står den här i tvrummet och väntar på att invigas i december.



Gubben ville väl egentligen inte att jag skulle ta upp den ur kartongen, då den står i vägen. MEN, vem kan låta bli när man är så nyfiken som jag? :P Jag fick höra "Jag tänker då inte hjälpa dig", men det dröjde inte mer än några minuter så var han där och pilla iaf :)


Magen.. ja. Den tycker jag står stilla i växten nu, och det är på sätt och vis bra. Låg över kurvan sist jag var dit, och det har födds många stora barn i den här släkten. Så risken finns ju att vi också får ett stort barn. Aja, som sagt. Oavsett hur barnet ligger eller hur stort det är så ska det ut på ett eller annat sätt :) Och jag måste säga, jag känner mig faktiskt väldigt lugn inför förlossningen. Känner mig inte ett dugg nervös eller orolig, och det vart än bättre efter att BM visat hur själv förlossningen går till. Så jag känner mig lugn :) (än så länge iaf)
Men då har jag ju ca 9 (+ - några veckor) kvar, hinner komma upp många tankar i huvudet tills dess.



Spjälsängen skulle behöva målas på lite, annars är den i topp skick :) Ska bara ta mig i kragen och leta reda på orken så ska jag försöka mig på det så småningom. Måste även köpa material till ett skötbord, så gubben får agera snickare. Flaskor, nappar, blöjor, tvättlappar, cremer osv.. Sen måste jag försöka ta mig iväg till Sanna och köpa babysittern och babygymmet hon snällt nog vill sälja iväg :)

Ja jisses, lär glömma hälften.



Nej, nu måste jag göra nånting.. tröttheten tar snart död på mig!

Hajhajhaj!



Kanon kulan!
Vad tror ni? Pojke eller flicka? ;)


Kommentarer
Postat av: evelinaH

en flicka ;)

2010-09-29 @ 15:19:38
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Kanske att det ligger en liten Basse junior därinne! Fin vagn. Hoppas ni blir hel nöjda! Och du har rätt inställning angående förlossningen. Kommer gå bra. Gäller bara att försöka slappna av och lyssna på kroppen. Men de kan va svårt då de gör som mest ont. Men ett bra stöd från pappan och förståelse hjälper en mycket på vägen. Är stolt över Mikael hur han va då Sam föddes. Så jag hoppas att han kommer sköta sig lika bra denna gång. Kramar!

2010-09-29 @ 15:24:07
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Mina två små hjärtan

Nä förlossningen ska man inte vara nervös inför (lätt att säga) man får ta det som det kommer. Med Neo hade jag inte planerat något och hann väl testa det mesta i smärtstillande väg då det tog ett tag innan han kom ut. Med Lova hade jag väl tänkt ta epiduralen men inget hanns med förutom lustgas :P



Jag tror nog på en liten kille :)

2010-09-29 @ 16:17:29
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag tror det bor en liten grabb därinne :)

2010-09-29 @ 17:29:43
URL: http://fredan.blogg.se/
Postat av: Eva

Ja, du vet ju vad jag sagt iallafall.. Där inne ligger en liten pillesnopp.. eller ja, pillesnoppen sitter ju förstås på barnet;)

2010-09-29 @ 19:37:41
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Nina med Tjorven i magen

Ja jag har haft både njurstensanfall x2 och opererat blindtarmen och kan säga att jag hellre föder barn än att gå igenom det igen!

Kommer gå galant!

Jag är både nervös och förväntansfull... Kan ju gå rätt så fort denna gång. Eller så blir det långdragit. Sånt man aldrig kan veta!

Jag har använt lustgas och Eda med både Melvin och Sam och det tycker jag har funkat kanon!

2010-09-29 @ 21:15:18
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Sandra B

Vilken härlig färg vagnen var.. Ja tror på en liten grabb ja =P

2010-10-07 @ 13:30:28
Postat av: Sara

Jag tror att det vilar en lite kung där inne :)

2010-10-28 @ 13:35:07
URL: http://legitimo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0