Penga gnäll!

2011-04-25 - 12:38:06
Har jag nångång sagt hur mycket fruktansvärt mycket jag HATAR pengar?!Och största anledningen till att jag avskyr dessa illaluktande sedlar och mynt är pga att jag inte har några! Ja, nu kommer gnällspiken fram!
(Dont like it? Dont read it!)


Att nåt så materiellt kan bestämma hur folk ska leva och kan leva. Egentligen ska jag absolut inte sitta och gnälla, jag har det bättre än många andra, utan tvekan! Jag har tak över huvudet, mat i kyl/frys, kläder i garderoben, kläder/mat till Eddie. Men tänk känslan att kunna åka på en semester utan att behöva vända på vartenda korvöre, eller kanske köpa nånting KONTANT som kostar över typ 100kr. Fattig som en kyrkråtta är vad jag är just nu!

Jag har en vän med guldbyxor. Men f*n ska veta att han arbetat sig dit också! Jag är så imponerad över att han verkligen nått dit han ville.. och han kommer mest troligt att nå än längre! Keep it up! Det är bara för mig att inse att jag valde fel skola, fel inriktigt och hade för lite diciplin. Jag kanske också hade kunnat bli nåt? Jag ångrar väldigt få val jag gjort än så länge, och tänker inte jämra mig över det nu. Mitt liv är bra, mitt liv är perfekt.. OM vi bara hade haft typ 15 tusen extra på kontot varje månad.


Jag blir nästan förbannad av bara tanken på att pengar har sån stor inverkan på folk. Herre gud, en del kan ta dö på folk bara för dessa illaluktande, skitiga och äckliga sedlar. Medans vissa kan torka sig i arslet med sina sedlar, har andra inte ens tak över huvudet och blir lycklig över 50 kr. Jag är nånstans mittemellan. Har pengar så jag överlever, men i slutet av månaden vänder jag på varenda öre. Det är inte coolt!


Mycket vill ha mer, är det inte så?




Kommentarer
Postat av: Carro

Förstår verkligen vad du menar...

2011-04-27 @ 13:45:15
Postat av: Nina

Ja jävla pengar!

Har nyss betalat räkningar och inser ännu en gång att det blir knapert i slutet av månaden, IGEN!!!!

BLÄÄÄÄÄ!!!!

2011-04-27 @ 22:19:58
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Eva

Vi gör ingenting på Onsdag:) Så om du vill hitt på nå är vi ledig:) Eller ja, på förmiddagen är vi på dagis. Mellan 9-11.30.. Men sen efter det är vi bara himme:)

2011-05-03 @ 10:49:38
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0