Recept Matmuffins

2011-04-12 - 17:47:58
Ca 26 STORA muffins

  • 10 dl vetemjöl
  • 5 tsk bakpulver
  • 1 tsk salt
  • 6 st ägg
  • 1 dl olivolja
  • 6 dl turkisk yoghurt (jag hade 5 dl turkisk yoghurt och 1 dl kesella)

  • Blanda mjöl, bakpulver och salt
  • Vispa ägg, olja och yoghurt
  • Rör ner mjölblandningen med ägg smeten

Använde amerikanska muffinsformar, de är aningen större.


Jag valde att ha salami/fetaost och soltorkade tomater/oliver i mina. För att göra det enkelt för mig själv så fin skar och blandade jag i "fyllningarna" direkt i smeten. Annars kan man stå och stoppa i den mängd man vill ha. Men då smeten var så kletig tyckte jag det var lättare att blanda allt. Sen valde jag även att toppa oliver muffisen med flingsalt. Men ni kan absolut ha vilken fyllning som helst, allt går att använda. Bara fantasin som sätter gränser!


Grädda i mitten på ugnen ca 10-15 minuter på 250 grader


Enjoy! :)



Kommentarer
Postat av: Sofi H

yey, tack! Det här må ja testa! :)

2011-04-12 @ 19:06:24
URL: http://sojf.wordpress.com
Postat av: Rebecca

Gud vad gott det lät! Kanske blir till att baka nån dag om man får vara hemma ett tag till :)

2011-04-12 @ 23:53:43
URL: http://jazzup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0