Då tid, nu tid.

2011-01-31 - 19:52:39

Det finns inte mycket jag ångrar att jag gjort.. egentligen ångrar jag väl inte nånting alls. Men jag kan däremot känna saknad till "då tiden". Det där spontana. Umgänget. Som tex att springa ner till grannen och hälsa på, bara så där helt oanmäld. Är väl ingenting som säger att det inte går att göra så nu också, men det är inte samma sak längre. Nu ska man planera hur, var och när man ska träffas. Jag ångrar inte att jag skaffat barn, jag fullkomligt älskar det. Jag älskar ansvaret som kom med föräldraskapet. Jag älskar den där lilla grabben som kom till världen 13 december.

Träffade Ante och JH när jag var ute och gick.. Det är två personer jag umgicks med förut. Men vad hände? Knappt så man träffar dom alls nu, har inte träffart JH på hur länge som helst. Och det är rätt tragiskt när man tänker på att vi bor på samma område, ca 200 meter ifrån varann. Jag har bara mig själv att skylla, jag har liksom gått in i mig själv. Måste erkänna att förut kändes det extremt jobbigt att umgås med nån överhuvudtaget, kan fortfarande känna att det tar emot lite. Varför vet jag inte, jag är helt enkelt inte social jämt.
Jag har ett fantastiskt liv. Thomas och drängen förgyller mina dagar. Jag trivs, än fast jag saknar en del saker ibland.



Måste passa på att skryta lite.. Fick lilleman till att sova kl 1 inatt, och han sov enda till 09.30 i morse!
DET mina vänner, är en sensation! :)




I helgen kommer Sofi, Mickis och Evelina hem. Hur ska jag hinna med att träffa alla? :)
Jag hoppas att Sofi stannar liiiiiite längre än bara över helgen, så hinner jag träffa henne och Eliah.







Fick en ny kallelse till Umeå på hudkliniken idag. Det behövs! Eksemen (perioral dermatit) har spridit sig upp till näsan, och det är INTE COOLT. Kliar så jag vill riva av mig huden, och sen ser man ju ut som ett slakt offer i ansiktet. Jag hoppas och ber till gudarna att de kan ge mig nånting som får det att försvinna.
Får förhoppningsvis sällskap av mamma till Umeå, Basse jobbar så han är där på jobb istället.


Så här såg det ut förut, och då var det ändå lindrigt. Gissa om jag blir irriterad!
Har haft det i 5 år snart..



Nu måste jag gå och ta in lilleman som fortfarande ligger ut i vagnen och sover. Han måste ju sova nånting till natten också :)


Hej hej hej!


Kommentarer
Postat av: Sofi H

Jag kom på torsdag mitt i dagen kanske och far tillbaka på tisdag så nog tusan ska vi hinna ses ;)



Jag ska simma på fredag hade jag tänkt. OM jag kommer i den där sabla baddräkten. eeeh. hehehe

2011-01-31 @ 22:28:15
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Eva

Men något måste väl kunna göras åt det där eksemet? Sådär kan man ju inte gå och ha det år efter år, du kommer ju riva sönder dig!

Tror dock jag har något liknande, fast bara från näsvinge till mungipa typ.. äsch, går inte förklara. Kliar så in i helvete.. Men det ser ju ändå inte ut som ditt?!

2011-02-01 @ 19:56:57
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0