Äckel snö!

2011-01-16 - 21:02:54

Från att vara smällkallt igår blev det riktigt skönt idag. Enda jag har att klaga på är att det ska snöa. Jag vet inte, men nu är jag rätt mättad med vinter och snö. Får gärna bli vår och solsken för min del :) Tycker bara att det är besvärligt med alla kläder, och all trögsnö att gå i. Men då är ju jag lite bekväm också, är det för mycket snö då tar jag gärna bilen om jag ska nånstans ;)
Lill gubben verkar då trivas i vagnen när vi är ute och kämpar i snön. Han somnar direkt, och vaknar nästan direkt när vagnen inte längre rörs. Ska helst röra sig hela tiden för att han ska sova. Skulle ha haft en hängvagga åt honom tror jag. Vaggan han ligger i nu går knappt att vagga, den är liksom platt på mitten av medarna.


Glömde ju skriva in en grej i "önskelistan"..
Skulle så gärna vilja göra en till tatuering. Eddies namn kommer att skrivas in någonstans en dag, men sen skulle jag även vilja göra min "dröm" märkning med blommorna. Har ingen bild på det, förutom i huvudet. Och de som jag har försökt förklara för har inte förstått hur jag menar :P så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få ner den på papper.
På tal om Eddies namn. Har skickat in papperna till skattemyndigheten för namn givning.
Hans fullständiga namn kommer att bli Eddie Mattias Waldemar Hansson. Efter många om och men så vart det iaf bestämt :) Eftersom att Thomas fick bestämma förnamnet, och eftersom han får Thomas´s efternamn så skulle jag få bestämma mellan namn. Och det var inte lätt vill jag lova, alla namn jag gav som förslag fick jag ingen bra respons på. Men till sist fick jag ett OK och jag skyndade mig att skriva på och skicka in papperen :)
Nu är det bara att börja planera dop, men än är det inge brådska.


Nu ligger lilleman, och kommer förhoppningsvis att sova några timmar innan det är dags för mat igen. Jag ska passa på att skära upp lite grönsaker och blanda ihop en dipp. Lite svårt att tugga då visdomstanden kommer att ta kål på mig, så jag överväger att köra allt i mixern och dricka det. haha. Usch vad det ska se oaptitligt ut.

På onsdag kommer Fia-Lotta också, hon är saknad! Och det känns ännu roligare att hon kommer hit då jag vet att hon verkligen vill komma. Hade sagt till Thomas att hon ville komma redan den här veckan, men eftersom Thomas jobbade och Eddie sov skit kasst så fick det vänta till kommande vecka. Sen hur länge hon stannar, det vet jag inte. Men några dagar blir det iaf, då vi mest troligt inte kommer att åka nånstans som vi hade tänkt att göra. Eftersom Thomas hade långledigt i veckan så tog han ut sina sista 2 pappa dagar så han fick än längre ledighet. Så han blir hemma en hel vecka. Perfekt för piga att komma då! :)


    

Piga (som nyätit choklad) kämpade med en skrikande lillebror.
Får försöka en annan gång, då han är på lite bättre humör kanske :)



Tooodelo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0