Ett nytt försök

2011-06-03 - 21:20:44
Vi har påbörjat vårt GI liv, eller ja.. ett försök till ett sundare liv iaf. De siffrorna som visas på vågen när jag ställer mig där kan få mig att ramla omkull och dö. Jag som många andra är inte ett dugg nöjd med utseendet. Finns så mycket jag skulle vilja ändra på. Men först och främst vikten och limpan som ligger så fint runt magen. Volangerna bakpå ryggen skulle jag också vilja bli av med! Ja fy, det finns mycket jag vill bli av med.
Jag är i en sån period (som pågått extremt länge) då jag inte bryr mig ett nå om hur jag ser ut. Varken hur jag klär mig, hur håret ser ut.. orkar inte ens bry mig om ögonbrynen, och det mina vänner är inte vackert!
Jag sitter och avundas andra människor hur de ser ut, hur de klär sig och hur fina dom är. Hur otroligt mycket det strålar om dem, medans en annan går omkring med ett regnmoln ovan huvudet. Det känns liksom alltid dystert. Herregud, kan inte ens ha kläderna jag äger. Och det jag kan ha känner jag mig inte bekväm i, och går och drar och sliter i kläderna.
Just därför ska vi försöka oss på GI ännu en gång, denna gång vill jag lyckas, denna gång vill jag se resultat! Måste även försöka mig på att komma igång med nån träning. Finns så många MÅSTEN. Så många att jag inte ens håller koll på dem längre. Varför kan man inte ha mer självklarheter? Allt det här gör att jag känner mig osocial, känns som jag stänger ute alla just av den anledningen att jag inte orkar vara omkring folk. Jag orkar inte göra mig i ordning för att gå och visa mig på byn. Allting känns besvärligt. Hade vi inte haft Eddie, så hade jag förmodligen inte ens brytt mig om att kliva upp ur sängen på morgon.


I julklapp önskar jag mig mer självdiciplin.



Långt upp till toppen...



Underbara du!

Kommentarer
Postat av: Eva

Du vet väl om att du är värdefull, att du är älskad här och nu. Att du är älskad FÖR DIN EGEN SKULL, FÖR INGEN ANNAN ÄR SOM DU!



Du är fin som du är:)

2011-06-05 @ 22:43:16
URL: http://skruttenocheva.blogg.se/
Postat av: Nina

Håller med Eva! Du är så fin som du är, helt naturell. Du vet en annan är inte de, det är därför jag måste fixa mig iordning innan jag visar mig offentligt ;) Nej men jag tror du fixar det :) Min dröm är att få känna hur det känns att va någorlunda nöjd med sig själv. Det har jag inte varit sen -98.

2011-06-06 @ 13:59:43
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Emzon

hi hi... han skulle ju bli jättefin!!!

2011-06-09 @ 08:58:34
URL: http://emzonsy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0