Medvetenhet

2011-03-27 - 16:24:37
Jag är glad att jag inte lovat att blogga oftare, då jag uppenbarligen inte kan hålla det. Finns liksom ingen ork, latheten är alldeles för stark. Jag har massor, eller massor var väl kanske att ta i, men jag har en hel del att skriva om. Men det är svårt att formulera om det till text. Det låter bra i huvudet, men blir helt knas på papper, eller i detta fall på skärmen.

I fredags åkte vi (jag, basse, Eddie och Eddies mormor) till Lycksele. Allt egentligen för att Basse skulle köpa sig en kostym, men i vanlig ordning kommer shopping djävulen fram och man bränner mer pengar än man har råd med. Efter vi kommit tillbaka till Dorotea lastade vi ur, packade om och lastade in i bilen igen och begav oss till Åsele. Fredags kvällen vart inte speciellt lång, då jag tror att alla var trötta. Även Eddies farmor och farfar var trötta efter en arbetsvecka. På lördagen var det tidig morgon, slänga i sig lite att äta och sen packa ner lilleman i vagnen för att gå ut på marknaden. Gick förbi hos Morgan och Emelie och de gjorde oss sällskap upp på byn :) Träffade även på Pontus och Sandra som var ute i blåsvädret och gick. Gjorde några fynd, bland annat ett par skinn tofflor till Eddie. Hans far tyckte att han skulle ha ett par tofflor som skulle brukas till pyjamasen. Han blir ju så snabbt kall om fötter och händer. Men nu är det slut på det :)

Var med om en "lustig" grej i Åsele. Om man är medveten om att man INTE gjort nåt fel, då tycker jag att man ska vara så pass rak i ryggen, stå på sig och slänga ur sig ett "hej" när man träffar nån. Men om man är medveten om att man gjort bort sig, så brukar det oftast vara så att man undviker personen i största möjliga mån. Situationen vart rejält fånig. Jag kunde inte göra annat än att skratta.


Nu vaknade lilleman efter 30 minuters vilande, så nu ska han få på sig nå kläder sen knallar vi ner till mormor på middag. Ibland har man det bara för bra :)


hajhajhaj!






Jo, förresten.. mamma köpte ju slips och skor till Eddie han ska få ha på dopet. Så nu är dop munderingen fullständig :) ÄNTLIGEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0