Ny kusin och stort matintag

2011-03-31 - 11:33:04
Jag kan inte förstå hur mycket det kan få plats i en sån liten människa som Eddie. Han äter rejält, och då menar jag rejält. Eller vad vet jag, kanske är "normalt" för barn i hans ålder/storlek. Han är ju trotsallt ganska stor. Våran lilla guldklimp, han vägde 7500 gr förra onsdagen. Men som sagt, han hade ju stor startvikt också :)
Blir nog en basket spelare ;)
Men åter till maten.. jag tyckte att det var mysigt att amma i början. Men nu tycker jag bara att det är en massa sölande med amningsnapp, stort barn, små skvättar. Jag har inte så mycket mat som han vill ha, och då måste jag blanda en flaska åt honom direkt efteråt. Det blir dubbel arbete, och det är jag alldeles bör bekväm för att göra. Så jag överväger starkt att sluta amma helt. Jag tycker inte om att amma offentligt då jag måste använda mig av amningsnappen. Och eftersom det blir så mycket sölande med den måste jag lägga trasor så han inte blöter ner hela mig. Nej, det är bara besvärligt. Men än hur besvärligt jag tycker att det är, så känns det som att jag kommer att sakna det lite grann ändå. Men om jag slutar amma, så får Basse lite mer närhet med honom vid matningar. Lutar mest åt att sluta helt. Måste ju erkänna att det är smidigt att slippa ta med flaskor, ersättning osv. Äh, då slipper jag iaf visa upp brösten inför folk. haha.


Och kusinen.. ja. Han (?) är påväg tror jag. Marie och Niclas åkte till Huddik idag för igångsättning. Han var tydligen rejält stor redan nu, 4,5 kg (+- 10%) och då är det 2 veckor kvar till BF. Kan bli en rejäl kille det där :) Jag har kusiner sen tidigare, men ingen "hel" kusin. Det här blir den första. Niclas hoppades att han skulle komma ikväll så det inte blir ett aprilskämt ;) Men vi får väl se, kanske drar ut på tiden och då är det inte mycket att göra åt :) Hade väl gått ganska fort sist hon vart igångsatt. Han lovade iaf att hålla mig uppdaterad :)


Det närmar sig dop, och det ser jag fram emot. Inte ofta man träffar släkten, de har ju valt att bo så långt bort av nån anledning :P Men nu när drängen ska namnges i kyrkan så kommer de att delta :) Jag hoppas och håller tummarna att Eddie kan han kostymen. Vad gör vi annars? Har ingen backup plan. Usch, nu vart jag lite smått stressad. haha. Kanske skulle ha testat den på honom, men jag är ju samtidigt rädd att han ska spy ner den innan det är dags för att verkligen använda den.


Nej, om jag ska gå och vila med Eddie en stund. Sen kanske ge oss ut i solen :)


Foto:Sofi


Eddie hälsar till sin kompis Eliah! Vinkevink!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag har känt precis som du med amningen. Tycker inte om att amma offentligt, största orsaken är kanske att jag haft för lite mat och dom sällan varit nöjd vid bröstet. Neo ammade jag ändå ca 4 månader, Lova började få tillägg vid 2 veckor och vid 1½-2 mån hade jag lagt ner amningen helt. Det har känts gruvsamt att sluta men när väl mjölken sinat så har det för mig känts som jag tog rätt beslut. Bara du kan veta vad som är bäst för er :)



Han är då himla söt eran lillkille :)

2011-03-31 @ 15:38:00
URL: http://minatvasmahjartan.blogg.se/
Postat av: Eliah

Vinkevink!! :)

2011-03-31 @ 20:16:00
URL: http://sofih.blogg.se/
Postat av: Nina

Gullunge <3

Hade ju tänkt komma med dregglisar men barnen har/är sjuka så det har ju inte som varit nått bra läge för det!

Men har inte glömt bort det! Har några som han kan få! Kan ju ta med mig dom på föräldraträffen på måndag!

Kraaam!!!

2011-03-31 @ 22:15:31
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0