Positivt och negativt tänkande.

2012-04-20 - 21:55:33
Jag är otroligt stolt över Nina som kämpar på och inte ger upp. Jag själv däremot misslyckas totalt, den här jävla svackan var djupare än jag trodde. Men det är dags att rycka upp sig, tänka positivt och simma mot ytan. Sockerberoendet är värre än nånsin, och att komma igång med träning står inte på schemat. Jag är så sjukt imponerad av alla ER som lyckas gå ner och behålla vikten. Själv är jag rädd att om jag lyckas gå ner så kommer jag gå upp igen. Jag kan helt enkelt inte låta bli att äta. Vidrigt!


Jag funderade idag.. varför har vi (många av oss) så svårt att säga nånting positivt om oss själva? Hur kan det komma sig att vi kan spy så mycket negativt över den vi är? Varför är det lättare att vara negativt inställd till oss själva än att försöka lyfta oss själva med positiva tankar och komplimanger?
Vad tycker du om dig själv, egentligen?


I morgon blir det jobb, 12,30 - 21,15. Men först ska jag åka och lämna av Eddan i Åsele. Han ska få sova hos farmor och farfar en natt då jag måste jobba och gubben är och jobbar. Sen åker jag och hämtar honom igen på söndag efter jag slutat. Han kommer att vara skit nöjd att få spendera tid i Åsele.




Nej usch och fy.. mot duschen och vidare i säng. Hejpa!


Kommentarer
Postat av: Frida

Jadu det där om att inte kunna säga ngt positivt om sig själv är ju bra lustigt.. Har också svårt att ta åt mig om ngn säger ngt positivt och ser hellre det dåliga som man kunde gjort bättre i allt man gör. Brukar också komma in i sockerberoende perioder som efter påsk då hade jag svårt å hålla mig till bara sötsaker på lördag söndag så då blev det 4 veckor utan sötsaker, misslyckades redan efter en vecka (hata bakis haha) men bara å börja om och efter sån hemsk månad brukar jag kunna behärska mig igen :)Köper hem godis så jag alltid har hemma enbart för att fresta mig själv och tänja på gränserna haha

2012-04-20 @ 22:37:30
URL: http://fridaoderstal.blogg.se/
Postat av: Nina

Men åh Lisa, gulle dig!

Känner mig stark som en björn och jag önskar att även du kände dig stark som en björn!

Att du inser att du är guld värd och älskad!

Börja med att välja nyttigare alternativ kanske?? Vet ju att du kan! Tror på dig det vet du!

Och jag har börjat tänka som så att vadå, den där potatisen, godiset, mackan osv finns ju kvar! Det försvinner ju inte bara för att man inte får äta det. Sockerberoende kommer jag för alltid att vara. Men man kan försöka begränsa det hela. Det är ju för att man ska må bra. och av fel mat och massa godsaker mår man inte bra!

Stålsätt dig. sikta på ytan, jag kommer med flytvästen när det behövs ;-) DU KAN!



Stora kramar!

2012-04-20 @ 23:01:37
URL: http://ninuz.blogg.se/
Postat av: Nina

Å förresten, va skönt för dig att få sova en hel natt! Kan behövas det!

2012-04-20 @ 23:04:16
URL: http://ninuz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0