Att kalla sig förälder

2012-02-01 - 21:03:57
Att vara förälder är helt underbart, finns ingen som kan skänka en sån glädje (och vansinne) som barnen. Jag är så otroligt stolt över Eddie, och jag kommer göra allt för att finnas för honom när han behöver. Jag kommer aldrig att svika honom medvetet. Han är guldkornet i mitt liv, och jag älskar honom till evigheten tar slut.


MEN..

Det finns folk som gärna kallar sig själv "förälder". En förälder ska vara en förebild, en person man kan förlita sig på och veta att man alltid kan söka stöd hos dem. Att föda/tillverka ett barn är inte att vara förälder. Att slå sig själv för bröstet och säga "Jag är hans/hennes förälder", och sen inte agera förälder är ett rent skämt! Förälder är man 24/7 resten av livet. Man är inte förälder ibland, eller när man vill utan JÄMT!
Man är inte en mamma/pappa bara för att man har samma blod. Om man inte tar sitt ansvar och finns till så är man inte värd att bli kallad för just mamma eller pappa.
Finns personer som jag anser inte har rätten att tillta sig den titeln..


PUNKT!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0