Upp och ner, ner och upp!

2012-01-19 - 21:45:07
Snart gjort 3 veckan med LCHF, det har funkat bra.. Eller, jag tror det iaf.
När jag vägde mig efter en vecka visade vågen -2,1 kg (för att vara exakt), när jag sedan vägde med efter ytterligare en vecka stannade vågen på 1 kg med (!!!!!) än när vi började. Jag trodde jag skulle ramla ihop och dö! Kändes som allt var förgäves och att jag lika gärna kunde ge upp! Sen slog det mig, när man har den där "fantastiska" veckan varje månad så kan man gå upp i vikt. Precis vad jag gjort tydligen, var tvungen att väga mig ytterligare en gång, och då stannade jag på 1 kg mindre än när vi började. Så alltså, jag har gått ner 2 kg, och gått upp 1 kg. Känns inte allt för bra! Känns lite som ett nederlag att jag misslyckas redan.
Försöker hålla mig till max 1500 kcal/dag och under 20g kolhydrater/dag. Brukar funka bra, men trots det är det ju nånting jag gör fel. Men vad?!
Aja, en del går upp och ner i vikt med LCHF, innan de börjar gå ner ordentligt (läste jag).
Dit det bär, dit bär det.


Fick lov att färga om håret idag IGEN, hade en utväxt som inte var att leka med och den röda färgen hade bleknat. Nackdelen med att färga håret rött är just det, att den bleknar och blir mer rosa i färgen än röd. ME DONT LIKE!


Lilleman, Nöffe, EddanPeddan har gjort 4 dagars inskolning hos sin dagmamma. Gissa om han varit nöjd?! :)
Började lite försiktigt första dagen med några timmar, medans vi var där. Andra dagen lämnade vi honom några timmar. Igår fick han äta lunch och sova där så hämtade vi hem honom kl 16. Men idag var nog den roligaste dagen för honom. Thomas körde ner honom kl 7 i morse, och sen hämtade jag honom kl 16. Han tittade på mig och sprang i motsatt håll för att gömma sig :P Ville nog inte alls åka hem. Han har hur kul som helst där!! Jag hoppas att det blir fortsatt dagmamma efter hösten. Det skulle både jag och Eddie tycka om!

Efter jag hämtat Eddie, Thomas lagat maten och vi ätit så bestämde vi oss för att ta ut Othilias säng från deras rum och möblera om. Anledningen till att hon inte längre har kvar sin säng där inne är pga att hon är här så sällan, så dom gångerna hon kommer hit får hon sova i bäddsoffan vi köpte åt dem :) Nu finns det mer plats för leksaker istället och jag tror inte det blir några problem för henne att sova på soffan :)




Lilla killen som blivit så stor!


Näe, nu blir det en dusch sen en film med gubben. Morden i Sandhamn.
Har ni sett den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0