Allt och inget

2012-01-28 - 22:57:56
Ni som röker/har rökt vet ju hur fruktansvärt gott det kan vara med en cigg, IBLAND. Jag säger inte att det alltid är gott, för det är det inte. Att röka är mest en vana, iaf för mig. Efter mat, sociala tillfällen, fester, när man pratar i telefon, efter att grabben lagt sig osv. Men hur som helst, ibland är det så där sjukt gott att stå ute på balkongen och röka. Men trots det, alla gånger man blir narrad till att ta en cigg så är jag aldrig så röksugen som när jag ser någon på tv röka. Varenda cigg, varenda bloss, varenda gång de blåser ut rök så ser det så gott ut! En typisk film som kan få mig röksugen är Män som hatar kvinnor. När Lisbet röker så låter det till och med som att det ska vara gott. Ganska sjukt egentligen, jag vet.. Jag rökte inte SÅ himla mycket ändå.. Ett paket brukade räcka i nästan exakt 3 dagar. Världigt få av de cigaretterna var sådär MMMMMMMM goda. Men oavsett hur gott det var.. ibland.. så har jag ändå inte rökt sen den 10 Januari. Tänk om det gick lika bra med dieten som att sluta röka. Fuskat som FAN nu dom senaste dagarna, men.. nya friska tag, igen! Funderar dock på om LCHF verkligen är för mig? Aja, det märks väl :)



Nästa helg har jag och Sofi börjat planera lite smått inför en tjej fest :) Hoppas så klart att Nina också vill/kan vara med! Kanske några fler som känner sig sugna? :) Är så peppad på fest, som förut. Sminkning, frisyr fixning, fnitter, gott att dricka, UNDERBARA tjejer. Åååh vad jag är peppad! :)




Titta så snygg denna dära Sofi är liksom!


Ikväll kom lillebror Anton och gjorde mig sällskap till en film och "lite" gott. När han for hem gjorde jag mig själv en stora tjänsten att ta en VARM dusch, skrubba fötterna, lägga ansikts mask, smörja in fötterna och nu sitter jag i en renbäddad säng och är måtta trött. Hade tänkt att försöka hålla mig uppe tills gubben kommer hem, men jag tvivlar på att jag orkar med det.

Har känt mig som en riktigt satkärring idag. Tålamodet har varit obefintligt och Eddie i sitt esse. Jag har liksom inte orkat med, inte haft tålamodet och lusten. Fick så dåligt samvete tidigare idag då jag röt ifrån åt honom. Vill inte att han ska bli "rädd" för mig. Men ibland måste man få ryta ifrån.. visst? Tålamodet var så obefintligt att jag hade kunnat slå sönder en dörr eller nåt, bara för att avreagera mig lite. Kanske skulle ha införskaffat en boxningskudde? Eller kanske sett till att få lite hjälp med tröttheten så kanske tålamodet räcker lite längre?


Älskade älskling, du är det bästa som finns. Jag älskar dig trots ditt testande! :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Alla kommer vi till våra "svackor" ibland, någon gång ibland måste man få unna sig lite gott, bara det inte blir för mycket, kämpa på med LCHF ett tag till & utvärdera sedan! Jag i Ronny bestämde innan att vi ger det en månad, sedan utvärderar vi och bestämmer hur vi ska fortsätta. Antingen byta diet, köra mindre strikt eller om vi ska fortsätta strikt. :-)



Sedan är det bra att sätta delmål så att det inte känns så hopplöst om man bara lyckats gå ner nåt kilo! :-)



Som det känns nu kommer vi fortsätta fast lite mindre strikt iaf. Hejja hejja!

2012-01-29 @ 00:39:01
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: Sofi

Håller med Sanna där :) heja heja!

Nu när Jag börjar vara frisk igen så ska jag försöka mig på lite motiverande och peppande på bloggen oxå.



Tycker du är skitduktig som fixar att stå emot röksuget!

Efter regn kommer solsken, bara till att ta nya tag med lchf och försök tänka positiva tankar. Kan bli lite roligare iaf ;)



Jag är sååå jäkla pepp inför helgen så ingen kan ana det.

Vi kommer få det skitkul!!



Du är en stark tjej Lisa, som fixar att lägga om kost, sluta röka, ta hand om barn och jobba, dessutom väldigt ofta ensam. Kom ihåg det, när det känns jobbigt. Du är stark!! (men det är tillåtet att krascha ibland)

Kram o Kram o Kram



Ps. Blev nog lite rörigt det här. Meneeeh, du kanske förstår iaf ;)

2012-01-29 @ 16:11:36
URL: http://sojf.wordpress.com
Postat av: Sofi

Ps2. Fin bild. Det där var tider det ;)

2012-01-29 @ 16:12:55
URL: http://sojf.wordpress.com
Postat av: Linda

va söt:D

2012-02-10 @ 15:18:07
URL: http://lindislinnros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0